UZRJ457 Souvislá pedagogická praxe z ruštiny pro dvouoborové studium

Filozofická fakulta
podzim 2016
Rozsah
2 týdny. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Josef Dohnal, CSc. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Ústav slavistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Ústav slavistiky – Filozofická fakulta
Předpoklady
UZRJ453 Didaktika ruštiny I || UZRJ451 Didaktika ruštiny
Didaktika ruštiny I
Didaktika ruštiny II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou:
- seznámit se se školní praxí na příkladu uvádějících pedagogů
- v samostatných výstupech si osvojit základní postupy při práci se studenty
- získat efektivní zpětnou vazbu je svým vystoupením
Osnova
  • Základními body jsou:
  • 1. nejméně 4 náslechy u uvádějícího pedagoga > 2. analýza práce pedagoga
  • 3. nejméně 4 samostatná vystoupení
  • 4. zpětná vazba k samostatným vystoupením
Literatura
  • GRENAROVÁ, Renée. Metodické postupy, didaktické hry, pomůcky a techniky k nácviku čtení v počátečním vyučování ruštině na ZŠ nejen pro žáky s dyslektickými obtížemi. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně (CD-ROM), 2004, 27 s. ISBN 80-210-3474-2. info
  • VESELÝ, Josef. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981, 197 s. info
  • JELÍNEK, Stanislav. Kapitoly z metodiky vyučování ruštině. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1977, 176 s. info
  • PURM, Radko. Typické metodické úlohy při počátečním vyučování ruštině a jejich řešení. Vyd. 1. Hradec Králové: Pedagogická fakulta v Hradci Králové, 1975, 174 s. info
Metody hodnocení
Zápočet
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019.