VIK22B05 Anglosaská pedagogika

Filozofická fakulta
jaro 2001
Rozsah
1/1. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr. (přednášející)
Garance
PhDr. Pavla Kánská
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Pavla Kánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz je určen zájemcům o důkladnější studium anglosaského výchovného a vzdělávacího modelu především na příkladu amerického školství, jeho stávající reality, ale také jeho společenských a historických východisek, na nichž současné koncepce výchovy a vzdělávání v USA staví. Diskutuje se o otázkách multikulturní výchovy a o mýtech, které jsou o americké škole obecně rozšířeny. Součástí jednotlivých témat je vždy komparace s evropskou situací. Vítáni jsou především posluchači se schopností číst v angličtině.
Literatura
  • Americká pragmatická pedagogika : John Dewey a jeho následovníci. Edited by František Singule. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 197 s. ISBN 8004207154. info
Metody hodnocení
Typ výuky: 1 hodina přednáška + 1 hodina seminář Podmínky pro získání kreditů: průběžná aktivita v seminářích, seminární práce
Informace učitele
Goodlad, J. I.: A Place called School. Prospects for the Future. McGraw-Hill Book Company, 1984. Gutmann, A.: Democratic Education. Princeton University Press, 1987. Kozol, J.: Illiterate America. Plume Book, 1985. Pulliam, J. D., Patten, J. J.: History of Education in America. Prentice Hall, 1995. Rabušicová, M.: K současným diskusím o školství ve Spojených státech amerických. Pedagogika, č. 3, 1993. Singule, F.: Americká pragmatická pedagogika. SPN, Praha 1991.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2001/VIK22B05