VIKBB62 Creative laboratory

Faculty of Arts
Spring 2018
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (lecturer)
Bc. Radek Dobrovolný (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Sabina Kubisová
Supplier department: Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Timetable
Thu 9:10–10:45 212
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/15
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je provést studenta různými druhy kreativní práce, formou diskuze, explorace a vlastní zkušenosti.

Studenti řeší několik kreativních výzev, z předchozích semestrů např.: zásahy do veřejného prostoru (Knihobudky, Planetární stezka, chodba), produktový design (knihovnická taktická vesta, ranní cereálie), organizace událostí (KISK25, propagace knihoven v porodnicích, hackathon, demonstrace), práce s materiály (návrh oděvu, obal na knihu, FIMO hmota), práce s technologiemi (LED světla, Arduino, LilyPad, Raspberry Pi), práce s informacemi (tvorba návodu, hry).

Semináře věnované kreativním výzvám se střídají s diskuzními semináři, návštěvami kreativních institucí a osobností.

Na základě řešených témat a výzev si na konci semestru student zvolí závěrečný projekt a vypracuje funkční prototyp.

Kreativní výzvy přivádí studenta před rozmanité problémy, které řeší pomocí různých kreativních metod. Cílem předmětu není hluboké osvojení nových kompetencí pro konkrétní typy úkolů, ale získání přehledu o kreativních metodách a kreativním procesu, schopnost pohlížet na problém z různých úhlů, zkoušet neobvyklá řešení, technologie a materiály, získat inspiraci od druhých a posílit sebevědomí při řešení dalších kreativních výzev.
Syllabus (in Czech)
  • 1 úvodní seznamovací seminář,
  • 2 semináře jsou věnovány diskuzi nad předem zadanými tématy,
  • 6 seminářů je věnováno prezentaci kreativních výzev a diskuzi nad nimi,
  • 2 setkání jsou spojena s návštěvou kreativních institucí (ateliér, hacker space, galerie, apod.),
  • 2 setkání a diskuze s hosty z kreativních institucí (Industra, Hobbylab, VIDA centrum, Impact HUB, apod.),
  • nepovinný dvoudenní výjezd (práce v plenéru).
Literature
    recommended literature
  • MALÝ, Martin. Hradla, volty, jednočipy: úvod do bastlení. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., 2017. CZ.NIC. ISBN 978-80-88168-23-2. Dostupné z: https://knihy.nic.cz/files/edice/hradla_volty_jednocipy.pdf
Teaching methods (in Czech)
– účast na seminářích (20 hodin),
– práce na kreativních výzvách (20 hodin, 4 výzvy),
– závěrečný projekt (20 hodin),
– domácí příprava k diskuzím a výjezdům (15 hodin).
Assessment methods (in Czech)
Pro úspěšné absolvování předmětu musí student:
– vypracovat, odevzdat a prezentovat řešení alespoň 4 kreativních výzev (z 6 zadaných),
– navrhnout, zrealizovat a obhájit závěrečný projekt.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is also listed under the following terms Autumn 2015, Autumn 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (Spring 2018, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2018/VIKBB62