BV402Zk Osobní management

Právnická fakulta
jaro 2014
Rozsah
12 hod. přednášek za semestr / 12 hrs of lectures per semester. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Alena Kerlinová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Alena Kerlinová, Ph.D.
Katedra finančního práva a národního hospodářství – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: Vladimíra Vraná
Dodavatelské pracoviště: Katedra finančního práva a národního hospodářství – Právnická fakulta
Rozvrh
Pá 4. 4. 11:10–12:40 136, 15:05–16:35 215, 16:40–18:10 215, 18:15–19:45 215, Pá 25. 4. 11:10–12:40 215, 13:30–15:00 215
Předpoklady
BV204Zk Management
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
popsat význam osobního managementu při formování individuálního systému managementu
vysvětlit: dva přístupy k osobnímu managementu, podstatu osobního vůdcovství, význam využívání zdravého rozumu v osobním managementu a vůdcovství
dokázat rozlišit: co je předmětem osobního a co individuálního managementu, typické rysy tradičního a moderního vůdce sebe sama
aplikovat: proces sebepoznávání prostřednictvím odpovědí na kladené otázky, metodu profilových analýz
formulovat vlastní osobní poslání
navrhnout postup k osvojení 7. návyků efektivních lidí a následně i 8. návyku od efektivnosti k výjimečnosti
posoudit: míru respektování přírodních zákonů, mentálních principů a osvojení 7. návyků v profesním i soukromém životě
Osnova
  • Osobní management (OM) jako výchozí pilíř individuálního systému managementu
  • Charakteristika dvou přístupů k OM (1. přístup za účelem zvýšení výkonnosti znalostních pracovníků; 2. přístup konzistentní s posunem paradigmatu v managementu k principiálonímu vedení)
  • Osobní vůdcovství (tradiční pojetí a pojetí P. U. Bendera)
  • Je účelné využívat v rámci “OM” zdravý rozum?
  • Osobní přístup ke změnám
  • Co nám poskytuje osvojení osmého návyku S.R. Coveyho?
Literatura
    povinná literatura
  • VÁGNER, Ivan a Miroslav WEBER. Osobní management. 2., přeprac. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 142 s. ISBN 9788021042650. info
    doporučená literatura
  • KATRŇÁKOVÁ, Hana, Ivan VÁGNER a Miroslav WEBER. Personal management & leadership : multimediální učební text. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 104 + CD. (Edice multimediálních pomůcek PrF MU ; č. 17). ISBN 80-210-3935-3. info
  • 7 návyků vůdčích osobností pro úspěšný a harmonický život :návrat etiky charakteru. Edited by Stephen R. Covey, Translated by Stanislav Michalík. 1. vyd. Praha: PRAGMA, 1994, 329 s. ISBN 80-85213-41-9. info
  • BENDER, Peter Urs a Eric HELLMAN. Leadership from within. Translated by Pavel Medek. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2002, 219 s. ISBN 80-7261-069-4. info
  • COVEY, Stephen R. 8. návyk : od efektivnosti k výjimečnosti. Translated by Aleš Lisa. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2005, 371 s. ISBN 9788072611386. info
  • COVEY, Stephen R. a Rebecca R. MERRILL. Důvěra : jediná věc, která dokáže změnit vše. Translated by Aleš Lisa. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2008, 347 s. ISBN 9788072611768. info
  • ASSLÄNDER, Friedrich a Anselm GRÜN. Řízení jako duchovní úkol. Translated by Jindra Hubková. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2008, 182 s. ISBN 9788071951490. info
  • GRÜN, Anselm. Pracovat i žít : napětí mezi profesním a osobním životem. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2006, 127 s. ISBN 8071950394. info
Výukové metody
Kombinace přednášek a cvičení (týmové řešení specifických úkolů v rámci některých konzultací), příprava ke zpracování semestrální práce
Metody hodnocení
Úspěšné ukončení předmětu:
Hodnocení semestrální práce (kritéria: kvalita a forma zpracování, splnění termínu odevzdání)
Zkouška: test (otevřené otázky), ústní přezkoušení a prezentace výsledků semestrální práce - Celkové hodnocení (prostý aritmetický průměr hodnocení testu, ústního přezkoušení, prezentace a semestrální práce)
Informace učitele
Konzultace nebudou pouze přednáškami (viz i výše). Studenti budou vyzýváni k přípravě na jednotlivé konzultace zadáním souboru otázek k diskuzi a úkolů k řešení. V průběhu konzultací pak budou řešit tyto zadané úkoly individuálně, resp. týmově. V rámci závěrečné konzultace mohou probíhat prezentace výsledků semestrálních prací.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.