MV503K Práva na označení podnikatelů v praxi obchodních společností

Právnická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
JUDr. Ing. Petr Machálek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Damir Solak (pomocník)
Garance
doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.
Katedra finančního práva a národního hospodářství – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: Zuzana Suchá
Dodavatelské pracoviště: Katedra finančního práva a národního hospodářství – Právnická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět propojuje znalosti z oblasti práva a marketingu (s akcentem na vybrané komunikační nástroje). Důraz je kladený na praktickou aplikaci získaných poznatků.
Výstupy z učení
Studenti prohlubují svoje znalosti úpravy firemního práva, zvyšují porozumění této úpravě, jsou schopni orientovat se v textu předpisů a řešit jednoduché případy.
Osnova
  • Označování podnikatelů a jejich produktů Marketingový mix Firemní právo a jeho zásady Ochrana firmy Další označení podnikatelů Označování výrobků a služeb Komunikační mix
Literatura
    povinná literatura
  • BEJČEK, Josef, Petr HAJN, Jarmila POKORNÁ, Jaromír KOŽIAK, Radek RUBAN, Josef ŠILHÁN, Eva TOMÁŠKOVÁ a Eva VEČERKOVÁ. Obchodní právo. Obecná část. Soutěžní právo. 1. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2014, xxvii, 383. ISBN 9788074005473. info
    doporučená literatura
  • KINGSNORTH, Simon. Digital marketing strategy : an integrated approach to online marketing. Second edition. London: Kogan Page, 2019, xvii, 364. ISBN 9780749498085. info
  • ONDREJOVÁ, Dana, Josef BEJČEK, Josef KOTÁSEK, Jaromír KOŽIAK, Jarmila POKORNÁ, Radek RUBAN, Josef ŠILHÁN a Eva VEČERKOVÁ. Nástin obchodního práva. 4. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. Učebnice PrF MU, sv. 515. ISBN 978-80-210-7417-0. info
  • KOTLER, Philip, Kevin Lane KELLER, Mairead BRADY, Malcolm GOODMAN a Torben HANSEN. Marketing management. 3rd edition. Harlow, England: Pearson, 2016, xxxiv, 942. ISBN 9781292093239. info
Výukové metody
Při výuce bude využíváno různých struktur prezentace problémů: - rekapitulace právní úpravy a návazné řešení případových studií - vytváření dokumentů, např. společenská smlouva nebo stanovy, a podání, rozbor jednotlivých možností a doporučení pro řešení.
Metody hodnocení
Výuka předmětu je zakončena kolokviem.Studenti prokazují úroveň svých znalostí a dovedností vlastní prezentací řešení zadaného problému. Hodnocení provádí vyučující podle správnosti a úplnosti navrhovaného řešení.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.