CJVS402 Španělština pro sociální studia II

Fakulta sociálních studií
podzim 2020
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. Jitka Žváčková (přednášející)
Mgr. Dana Plíšková (pomocník)
Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Jitka Žváčková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Žváčková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sociálních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 12:00–13:40 U44
Předpoklady
(( FAKULTA ( FSS )&& TYP_STUDIA ( MN ))||( OBOR ( MUSFSS )))
Curso destinado a los estudiantes de la Facultad de Ciencias Sociales. Nivel mínimo del español B1+/B2 según el MCER.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 5 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/5, pouze zareg.: 0/5, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/5
Jiné omezení: Při zápisu do tohoto kurzu mají přednost studenti, kteří absolvovali CJVS401.
Cíle předmětu
Desarrollar las habilidades académicas y el lenguaje profesional orientado a los estudiantes de la Facultad de Ciencias Sociales; alcanzando el nivel B2 de competencia según el MCER.
Výstupy z učení
El alumno podrá: - exponer una breve presentación académica sobre un tema de su campo de estudios y llevar un debate académico - escribir el resumen de una presentación y de un texto sobre temas específicos - escribir el texto argumentativo sobre un tema polémico
Osnova
  • Sociedad actual de los países hispanohablantes.
  • Donación de órganos.
  • Gestación subrogada.
  • Hechos históricos en el arte.
  • Género. Homosexualidad.
  • Identidad Europea.
  • Unión Europea.
  • Relaciones Internacionales.
Literatura
  • López Moreno, C.: España contemporánea, SGEL, Madrid, 2005, ISBN: 9788497781862
  • HALPERIN DONGHI, T.: Historia contemporánea de América Latina, Alianza Editorial, 2004, ISBN: 9788420635156
  • Martínez Díaz, N.: Historia de América Latina, SGEL, 2006, ISBN: 9788471436436
Výukové metody
Presentaciones, debates, trabajo con materiales auténticos y textos especializados, trabajo en grupos, debates, aprendizaje autónomo con materiales en-línea.
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen metodou portfoliového hodnocení, jež spočívá ve formativní zpětné vazbě k průběžně odevzdávané práci a dílčích výstupů sestávájících kromě jiného z akademické prezentace odborného tématu a eseje na zvolené odborné téma. Participación activa a lo largo del curso (70% de asistencia). Presentación oral sobre un tema académico. Trabajos parciales a lo largo del semestre: formulario de autoevaluación, texto argumentativo acerca de los temas tratados en clase; resumen de una videoconferencia; resumen de un artículo. Pokud student nesplní průběžné úkoly a nenaplní požadavky v průběhu semestrální výuky dle pokynů vyučujícího, vyučující zaznamená do IS MU hodnocení „X“. Toto hodnocení znemožňuje studentovi přihlášení k ukončení předmětu; ukončením předmětu je: prezentace na akademické téma, resumé přednášky, resumé textu, esej na společenské téma.
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
Výuka je synchronní, probíhající on-line, pravidelně, každý týden, dle platného rozvrhu na daný semestr pomocí aplikace MS Teams nebo ZOOM. Studenti musí mít k dispozici základní vybavení – počítač nebo tablet, připojení k internetu, kameru a mikrofon. Podrobnější informace v Interaktivní osnově předmětu (Studijní materiály). Studenti obdrží před začátkem výuky email s instrukcemi a příslušným odkazem k výuce.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.