DPZ02 Trendy v mediální tvorbě

Fakulta sociálních studií
podzim 2024
Rozsah
4/32/0. 8 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 3/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty identifikovat a reflektovat vybraný trend současné mediální tvorby (např. žurnalistika zaměřená na řešení, žurnalistika zaměřená na klima, podcast, mobilní žurnalistika, zpravodajství na sociálních sítích, datová žurnalistika), navrhnout relevantní téma/námět pro zpracování danou formou a zvládnout kompletní produkční proces a distribuci k publiku.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: Vyhledat relevantní téma pro zpracování formou podcastu. Vytvořit scénář a produkční schéma podcastu. Zprodukovat vlastní podcast Navrhnout způsob jeho distribuce, propagace a financování.
Osnova
  • 1.-2. Úvod do problematiky tvorby konkrétního trendu (žánr, formát), např. podcastu 3..-4. Případová studia a hledání témat a námětů 5..-6. Prezentace námětu a formátu 7.-10. Příprava a produkce projektu 11.-12.. Prezentace a evaluace projektu
Literatura
    doporučená literatura
  • https://www.buzzsprout.com/blog/how-to-start-a-podcast
  • https://ceskypodcasting.cz/
  • SPINELLI, Martin a DANN, Lance. Podcasting : The Audio Media Revolution. London: Bloomsberry Publishing, 2019. ISBN 9781501328695
  • NUZUM, Eric. Make Noise : A Creator´s Guide to Podcasting and Great Audio Storytelling. New York: Workman Publishing, 2019. ISBN 9781523504558
  • LLOYD, David. Radio secrets : an insider's guide to presenting and producing powerful content for broadcast and podcast. First published. [Gorleston-on-Sea?]: Rethink Press, 2019, 282 stran. ISBN 9781781333846. info
  • HUDSON, Gary a Sarah ROWLANDS. The broadcast journalism handbook. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2012, xii, 407. ISBN 9781408245217. info
Výukové metody
Přednášky, semináře, workshopy, prezentace, samostatné studium. Velký důraz je kladen na aktivitu a tvůrčí práci.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen kolokviem, prezentací zadaných projektů. Podmínkou k absolvování kolokvia je aktivní účast na seminářích a příprava projektu podle zadání.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2024/DPZ02