ENSb1261 Základy práce v advokačních NNO

Fakulta sociálních studií
jaro 2024
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Bc. Petr Machálek (přednášející)
doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.
Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Hendrychová
Dodavatelské pracoviště: Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Pá 12. 4. 10:00–13:40 P24a, Pá 3. 5. 10:00–13:40 P24a, Pá 10. 5. 10:00–13:40 P24a
Předpoklady
! ENS261 Základy práce v advokační. NNO &&!NOW( ENS261 Základy práce v advokační. NNO )&&TYP_STUDIA(B)
Žádné předpoklady nejsou vyžadovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 27 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 20/27, pouze zareg.: 1/27, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/27
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz seznámí studenty s nejdůležitějšími aspekty práce v NNO, se zaměřením na advocacy a watch dog organizace. Student získá přehled o plánování, vedení a evaluaci veřejných advokačních kampaní, a to prostřednictvím praktických cvičení a případových studií. Dále student získá kompetence potřebné pro komunikaci s médií a přehled o PR metodách používaných v nevládním sektoru. Poslední důležitou kompetencí získanou v rámci kurzu bude schopnost vést dobrovolníky v rámci práce v sektoru NNO.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- rozlišit základní typy NNO, vyjmenovat jejich specifika - rozumět fungování advocacy a watch dog organizací a základním kompetencím řídících pracovníků v těchto organizacích - schopen naplánovat, připravit, vést a ukončit občanskou kampaň - schopen koordinovat dobrovolníky v NNO - analyzovat úspěšnost NNO v rámci zvolených hodnotících kritérií - rozumět evaluaci vybraných činností v rámci NNO
Osnova
  • Základní pojmy využívané v práci v NNO.
  • Základy práce v plánování, vedení a evaluaci veřejných kampaní v NNO.
  • Praktický nácvik plánování veřejné kampaně v NNO.
  • Základy práce s médii v NNO.
  • Praktický nácvik mediální komunikace konkrétní kampaně.
  • Přehledová lekce o PR metodách v nevládním sektoru.
  • Strategické plánování v NNO.
  • Praktická ukázka strategického plánování v NNO.
  • Závěrečná diskuse, zkouška.
Literatura
    doporučená literatura
  • HRDLIČKA, Miloslav a Jaroslav BENÁK. Způsoby financování NNO. In Quaere 2012 - Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů. 1. vyd. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2012, s. 325-333. ISBN 978-80-905243-0-9. info
  • HYÁNEK, Vladimír. Budování organizační struktury NNO v ČR. In Škarabelová, Simona a kol.: Když se řekne nezisková organizace. MU Brno, 2002, s. 70-75. ISBN80-210-3031-3 . 2002, 6 s. ISBN 80-210-3031-3. info
Výukové metody
Skupinová odborná diskuse, teorietická příprava, praktické nácviky mediální komunikace, praktický nácvik plánování veřejné kampaně, praktický nácvik strategického plánování.
Metody hodnocení
Seminární práce, písemný test.
Informace učitele


Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za tři roky.
Poznámka k periodicitě výuky: Předmět bude vyučován v JS 2024.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2024/ENSb1261