EVS155 Enterprise Communication and Repute Management

Faculty of Social Studies
Autumn 2006
Extent and Intensity
1/1/0. 6 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Miloš Růžička, Ph.D. (lecturer), doc. PhDr. Markéta Pitrová, Ph.D. (deputy)
Mgr. Jana Sedláčková Krištoforyová (assistant)
Guaranteed by
PhDr. Vít Dočkal, Ph.D.
Department of International Relations and European Studies – Faculty of Social Studies
Contact Person: Olga Cídlová, DiS.
Timetable
each even Thursday 14:00–17:40 Aula; and Thu 21. 12. 14:00–17:40 Aula
Prerequisites (in Czech)
Kurz je koncipován jako "vstupní brána" do oblasti public relations. Vzhledem k individuálnímu přístupu vyučujících ke studentům bude z maximálního počtu zaregistrovaných (max. 100). testem vybráno 60 účastníků. 30 nejlepším z nich bude nabídnuta stáž u vybrané PR agentury nebo podniku (např. ČEZ, Český telekom apod.). Docházka je povinná. Kurz je realizován ve "dvojhodinách" 1x za 14 dnů. Studentům budou zdarma poskytnuty studijní materiály.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 26 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Kurz Firemní komunikace a řízení reputace seznámí studenty se základními metodami řízení firemní reputace (reputace instituce) s důrazem na nástroje public relations a ostatní disciplíny marketingové komunikace. Kurz napomůže absolventům utřídit si poznatky z dalších oboru řízení, zejména zatřídit firemní komunikaci do systému řízení firmy (instituce) a zorientovat se v návaznostech k souvisejícím marketingovým disciplínám (řízení značky). Absolvent kurzu by měl získat takové znalosti, které jej bezprostředně zvýhodňují pro uplatnění v praxi v oblasti public relations. Realizace kurzu sleduje potřebu prohloubit nedostačující kvalifikaci v oborech profesionální firemní komunikace. Počet nově otvíraných pozic s touto specializací trvale meziročně vzrůstá. Absolvování kurzu napomůže účastníkům najít uplatnění buď ve specializovaných útvarech komunikace, resp. marketingu firem a institucí, jednak rozšíří znalosti komunikačních disciplín, jež jsou využitelné i v jiných pozicích v rámci managementu firem a vedení institucí. Kurz je realizován v rámci projektu "Studium pro praxi", podpořeného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do problematiky Role firemní komunikace v systému řízení firmy. Vymezení jednotlivých disciplín marketingové komunikace. Firemní kultura, firemní image. Vztah komunikace interní a externí. Role řízení lidských zdrojů v komunikaci. Etika v komunikaci. 2. Reputation Management // Brand Management (Definice firemní image. Image značky. Definice značky. Metody budování značky. Hodnota značky, její zdroje. Vnímání značky, atributy funkční a emoční. Role public relations v systému budování značky. Firemní kultura a hodnota značky. Řízení reputace v nebrandovaných oborech. Případová studie) 3. Public Relations (Definice PR, historie. Funkce PR v systému integrované marketingové komunikace. Struktura procesu public relations. Nástroje PR. Případová studie. Media Relations (Typologie médií z pohledu firemní komunikace. Formy komunikace s médii. Nástroje media relations. Etika v media relations. Případová studie). Krizová komunikace (Definice komunikační krize. Klasifikace komunikačních rizik. Systém včasného varování. Zásady komunikace v krizové situaci.Role krizové komunikace v systému krizového řízení. Manuál krizové komunikace. Případová studie) 4. Public Affairs, lobbying (Definice. Role Public affairs v managementu firmy /instituce/. Zájmové skupiny a veřejný zájem. Government relations jako specifický druh PA. Nástroje a metody. Etická hlediska a legislativní omezení. Případové studie). Politický marketing: Definice. Aplikace marketingových nástrojů v procesu politické soutěže. Marketing versus demokracie. Model marketingově řízené politické strany. Práce s průzkumy veřejného mínění. Specifické techniky message development, political branding aj. Případové studie: New Labour // Arbitráže proti státu 5. Komunikace ve veřejném sektoru. Aplikace marketingových instrumentů v nekomerční sféře. Právo na informace. Etický a legislativní rámec. Specifické techniky. Komunikace v neziskovém sektoru. Využití PR technik ve fundraisingu pro veřejně prospešný účel. Případová studie 6.Společenská odpovědnost firem (CSR) Corporate Social Responsibility definice a východiska. Community Relations definice, místo v systému firemní komunikace. Specifické nástroje a techniky. Vztah CSR a fundraisingu. Případová studie Měření účinku komunikace. Smysl měření účinku. Tradiční metody měření možnosti a omezení. Analýza publicity frekvenční a obsahová. Marketingový přepočet objemu publicity. Hodnota nízké publicity. Mediální audit. Případová studie. 7. Zápočtový test, vyhodnocení studentů pro obsazení do stáží.
Assessment methods (in Czech)
Kurz je ukončen zápočtovým testem. 30 nejlepších a nejaktivnějších studentů bude umístněno na stáž. Během kurzu budou studenti zpracovávat průběžné position papery.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught once in two years.
The course is also listed under the following terms Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2006/EVS155