EVS159 Strukturální pomoc EU v ČR a projektové řízení

Fakulta sociálních studií
podzim 2010
Rozsah
2/2. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Vít Dočkal, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Sedláčková Krištoforyová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Markéta Pitrová, Ph.D.
Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Olga Cídlová, DiS.
Rozvrh
každé liché úterý 14:00–17:40 P21
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
EVS159/SF1_bak: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
EVS159/SF2_bak: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
EVS159/SF3_bak: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
EVS159/SF4_bak: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
EVS159/SF5_bak: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
Předpoklady
Úvodní hodina se nekoná. Studující dostanou pokyny emailem. Nutná je registrace do seminárních skupin pro zpracování skupinových úkolů. Zadání úkolu na první seminář je zavěšeno v Organizačních pokynech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz je vyučován na bakalářském stupni. Studenti si během kurzu rozvinou znalosti strukturální politiky EU a schopnost analyzovat finanční příležitosti ve věřejném a soukromém sektoru v České republice v období 2007-2013. Po absolvování kurzu budou studenti schopni připravit projektovou žádost v konkrétním operačním programu. Kromě toho budou schopni aplikovat základní pravidla projektového cyklu a projektového řízení a další praktické vědomosti týkající se finančních příležitostí fondů EU.
Osnova
  • 0. (29.9.2009) Úvodní hodina
  • 1. (12.10.2010) Jak se orientovat v dotačních možnostech? Obecné povinnosti žadatelů a příjemců. Indikátory, horizontální témata, rizika. Kdo je a kdo není projektový manažer?
  • 2. (26.10.2010) Dotační tituly na úseku podnikání: programové dokumenty, veřejná podpora, elektronická žádost E-Account, měřitelné účinky a zdůvodňování vazeb. Role CzechInvest a dalších příspěvkových agentur. Výzvy a příklady z praxe.
  • 3. (9.11.2010) Dotační tituly na úseku rozvoje lidských zdrojů: programové dokumenty, veřejná podpora, elektronická žádost Benefit, měřitelné účinky a zdůvodňování vazeb. Výzvy a příklady z praxe.
  • 4. (23.11.2010) Problematika veřejných zakázek.
  • 5. (7.12.2010) Ostatní tématické operační programy. Stavební právo a dotace. Regionální operační programy: programové dokumenty, veřejná podpora, měřitelné účinky a zdůvodňování vazeb. Podpora cestovního ruchu, role ÚRR. Výzvy a příklady z praxe.
  • 6. (14.12.2010) Úvod do projektového řízení. Jak projekt udržet a neztratit? Zásady administrace projektů. Projektový tým, Publicita nebo reklama? Audit. Žádosti o platbu, výkazy a vedení dokladů.
Literatura
  • ŽÍTEK, Vladimír a Viktorie KLÍMOVÁ. Assessment of Public Programmes Co-Finenced from Structural Funds of EU for Support of Innovative Enterprise. In 4th International Conference for Young Researchers of Economics. Gödöllő: Szent István University, 2006, s. 331-338. ISBN 963-9483-67-2. info
  • BOLLEN, Frank. Managing EU structural funds :effective capacity for implementation as a prerequisite. Maastricht: European institute of public administration, 2001, vii, 44 s. ISBN 90-6779-156-3. info
  • BOLLEN, Frank, Ines HARTWIG a Phedon NICOLAIDES. EU structural funds beyond Agenda 2000: reform and implications for current and future member states. Maastricht: European institute of public administration, 2000, xvi, 231 s. ISBN 90-6779-142-3. info
  • EVANS, Andrew. The E. U. structural funds. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 1999, xxxix, 348. ISBN 0198268289. info
  • The coherence of EU regional policy : contrasting perspectives on the structural funds. Edited by John Bachtler - Ivan Turok. 1st pub. London: Jessica Kingsley Publishers, 1997, 405 s. ISBN 0117023574. info
Výukové metody
Kurz probíhá formou blokové výuky 1 x za 14 dnů. Důraz je kladen na diskuse ve výuce a na týmovou práci. V rámci své aktivní účasti mohou studenti vznášet vyjasňující otázky či problémy k prodiskutování.
Metody hodnocení
Hodnocení práce studentů během kurzu je složeno ze dvou částí:
1. Aktivní účast a týmová práce
2. Ústní zkouška
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, jaro 2016, jaro 2017.