EVS425 Strukturální pomoc EU v ČR a projektové řízení

Fakulta sociálních studií
podzim 2010
Rozsah
2/2. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Vít Dočkal, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Sedláčková Krištoforyová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Markéta Pitrová, Ph.D.
Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Olga Cídlová, DiS.
Rozvrh
každé liché úterý 14:00–17:40 P21
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
EVS425/SF1_mg: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
EVS425/SF2_mg: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
EVS425/SF3_mg: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
EVS425/SF4_mg: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
EVS425/SF5_mg: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
Předpoklady
! EVS159 Strukturální pomoc EU
Úvodní hodina se nekoná. Studující dostanou pokyny emailem. Nutná je registrace do seminárních skupin pro zpracování skupinových úkolů. Zadání úkolu na první seminář je zavěšeno v Organizačních pokynech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Jiné omezení: Nezapisují studenti, kteří předmět absolvovali v bakalářském studiu pod kódem EVS159
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je vyučován na magisterském stupni. Studenti si během kurzu rozvinou znalosti strukturální politiky EU a schopnost analyzovat finanční příležitosti ve věřejném a soukromém sektoru v České republice v období 2007-2013. Po absolvování kurzu budou studenti schopni připravit projektovou žádost v konkrétním operačním programu. Kromě toho budou schopni aplikovat základní pravidla projektového cyklu a projektového řízení a další praktické vědomosti týkající se finančních příležitostí fondů EU.
Osnova
  • 0. (29.9.2009) Úvodní hodina
  • 1. (12.10.2010) Jak se orientovat v dotačních možnostech? Obecné povinnosti žadatelů a příjemců. Indikátory, horizontální témata, rizika. Kdo je a kdo není projektový manažer?
  • 2. (26.10.2010) Dotační tituly na úseku podnikání: programové dokumenty, veřejná podpora, elektronická žádost E-Account, měřitelné účinky a zdůvodňování vazeb. Role CzechInvest a dalších příspěvkových agentur. Výzvy a příklady z praxe.
  • 3. (9.11.2010) Dotační tituly na úseku rozvoje lidských zdrojů: programové dokumenty, veřejná podpora, elektronická žádost Benefit, měřitelné účinky a zdůvodňování vazeb. Výzvy a příklady z praxe.
  • 4. (23.11.2010) Problematika veřejných zakázek.
  • 5. (7.12.2010) Ostatní tématické operační programy. Stavební právo a dotace. Regionální operační programy: programové dokumenty, veřejná podpora, měřitelné účinky a zdůvodňování vazeb. Podpora cestovního ruchu, role ÚRR. Výzvy a příklady z praxe.
  • 6. (14.12.2010) Úvod do projektového řízení. Jak projekt udržet a neztratit? Zásady administrace projektů. Projektový tým, Publicita nebo reklama? Audit. Žádosti o platbu, výkazy a vedení dokladů.
Literatura
  • ŽÍTEK, Vladimír a Viktorie KLÍMOVÁ. Assessment of Public Programmes Co-Finenced from Structural Funds of EU for Support of Innovative Enterprise. In 4th International Conference for Young Researchers of Economics. Gödöllő: Szent István University, 2006, s. 331-338. ISBN 963-9483-67-2. info
  • BOLLEN, Frank. Managing EU structural funds :effective capacity for implementation as a prerequisite. Maastricht: European institute of public administration, 2001, vii, 44 s. ISBN 90-6779-156-3. info
  • BOLLEN, Frank, Ines HARTWIG a Phedon NICOLAIDES. EU structural funds beyond Agenda 2000: reform and implications for current and future member states. Maastricht: European institute of public administration, 2000, xvi, 231 s. ISBN 90-6779-142-3. info
  • EVANS, Andrew. The E. U. structural funds. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 1999, xxxix, 348. ISBN 0198268289. info
  • The coherence of EU regional policy : contrasting perspectives on the structural funds. Edited by John Bachtler - Ivan Turok. 1st pub. London: Jessica Kingsley Publishers, 1997, 405 s. ISBN 0117023574. info
Výukové metody
Kurz probíhá formou blokové výuky 1 x za 14 dnů. Důraz je kladen na diskuse ve výuce a na týmovou práci. V rámci své aktivní účasti mohou studenti vznášet vyjasňující otázky či problémy k prodiskutování.
Metody hodnocení
Hodnocení práce studentů během kurzu je složeno ze dvou částí:
1. Aktivní účast a týmová práce
2. Ústní zkouška
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011.