FSS:MVZ115 Mezinár.řešení ozbroj.konfl. - Informace o předmětu
MVZ115 Řešení ozbrojených konfliktů na globální úrovni
Fakulta sociálních studiípodzim 2007
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Marek Pavka, Ph.D. (přednášející), PhDr. Petr Suchý, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- PhDr. Petr Suchý, Ph.D.
Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Olga Cídlová, DiS. - Rozvrh
- Čt 14:00–15:40 P51 Posluchárna V. Čermáka
- Předpoklady
- ! MVE120 Mezinár.řešení ozbroj.konfl.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 18 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Mezinárodní urovnávání ozbrojených konfliktů
- Osnova
- 1.ideový podklad mezinárodního intervencionismu Holländer, P.: Pozitivismus versus iusnaturalismus: nekončící příběh (pokus o strukturování problému). Právník 136, č.3, 1997, s.201-220. 2. právní rámec intervencí OSN Charta OSN 3. organizační a koncepční rámec intervencí OSN Ghálí, B.B.: An agenda for Peace Ghálí, B.B.: An Agenda for Peace, Supplement, www.un.org/Docs/SG/agsupp.html. 4. mírové mise 1.generace - ONUC Bloomfield, L.P. (ed.): International Military Forces. Boston 1964. 5. mírové mise 2.generace - zásah v Zálivu United Nations Role in Maintaining International Peace and Security: Kuwait-Iraq Case Study. Kuwait 1995. 6. mírové mise 2.generace - Somálsko Clark, W., Herbst, J.: Somalia and Future of Humanitarian Intervention. Foreign Affairs, March/April 1996. 7. mírové míse 2.generace - Rwanda Report of the Independant Inquiry into the Actions of United Nations during the 1994 Genocide in Rwanda. www.un.org/News/ossg/rwanda_report.htm. 8. mírové mise 2:generace - Bosna a Hercegovina The Fall of Srebrenica. Report of the Secretary-General Pursuant to the General Assembly Resolution 53/55, s.8. UN Doc. A/54/549. www.un.org/Documents/agpeace.html. 9. postkonfliktní asistence Paris, R.: Peacebuilding and the Limits of Liberal Internationalism. International, Security, vol.22, no.2 (Fall 1997) 10. humanitární intervence Blokker, N.: Is the Authorization Authorized? Powers and Practice of the UN Security Council to Authorize the Use of Force by Coalitions of Able and Willing. European Journal of International Law. www.ejil.org/journal/Vol11/No3/art1.html. Cassese, A.: Ex iniuria ius oritur: Are We Moving towards International Legitimation of Forcible Humanitarian Countermeasures in the World Community? European Journal of International Law. www.ejil.org/journal/Vol10/No1/ab1.html. Simma, B.: NATO, the UN and the Use of Force: Legal Aspects. EJIL.www.ejil.org/journal/Vol.10/No.1/ab1-1.html. Závěrečný test
- Metody hodnocení
- Pro udělení zápočtu nutno odevzdat referát na některé ze zadaných témat a napsat závěrečný test.
- Informace učitele
- UPOZORNĚNÍ: Výuka na FSS MU předpokládá, že studenti znají studijní předpisy a že se nedopouštějí podvodného plnění studijních povinností, zejména opisování u zkoušek a plagiátorství, tedy vydávání cizích myšlenek za vlastní a přebírání myšlenek jiných autorů bez uvedení autorství. Plagiátorství patří k nejzávažnějším etickým proviněním v akademickém prostředí, popírá poslání university i smysl studia. Z právního hlediska je plagiátorství krádeží cizího duševního vlastnictví. Podvodné plnění studijních povinností nemůže být za žádných okolností na FSS tolerováno. Každý případ podvodného chování bude trestán nejpřísnější sankcí, a to nepodmínečným vyloučením ze studia. Studentům doporučujeme co nejdůkladněji se seznámit s problémem plagiátorství a se způsoby, jak se mu vyhnout.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2007/MVZ115