MVZ132 Professional Communication as an Effective Tool of Political Process Management

Faculty of Social Studies
Spring 2004
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Miloš Růžička, Ph.D. (lecturer), PhDr. Petr Suchý, Ph.D. (deputy)
Guaranteed by
PhDr. Petr Suchý, Ph.D.
Department of International Relations and European Studies – Faculty of Social Studies
Contact Person: Olga Cídlová, DiS.
Timetable
Thu 4. 3. 14:00–17:40 U31, Thu 1. 4. 14:00–17:40 U31, Thu 6. 5. 14:00–17:40 U31
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 21 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem kursu je uvést studenty do problematiky profesionálně řízené komunikace, poskytnout základní teoretický přehled o jejích možnostech a na řadě případových studií demonstrovat její využití v praxi v celé šíři politického procesu, tedy od řízení vztahů velkých korporací přes lobbying až po politický marketing.
Syllabus (in Czech)
  • I. Úvod do problematiky Marketing, reklama a public relations Historie PR a možné definice Struktura PR procesu Hlavní kategorie Etika v komunikaci Případová studie: Pád IPB - jedna z největších tuzemských komunikační válek II. Media Relations Utváření mediální scény v ČR Typologie médií Tradiční versus nová média Formy komunikace s médii Novinář jako klíčový prvek Základní podmínky úspěchu III. Krizová komunikace Vymezení krizové situace Základní typy rizik Zásady komunikace v krizové situaci Manuál krizové komunikace Případová studie: Komunikace finanční instituce v případě jejího ohrožení - KB (1999/2000), elektronický terorismus a české banky (2003) IV. Public affairs, goverment relations a lobbying Vymezení pojmů Public affairs jako nástroj managementu Zájmové skupiny a veřejný zájem Nástroje a metody Etické hranice lobbyingu Regulace lobbyingu v EU, v USA a Kanadě a v jednotlivých evropských zemích Případová studie: Důchodová reforma Případová studie: Greenmailing V. Brand management - řízení značky v globálním světě Definice brandu Roviny vnímání značky Hodnota značky Parametry kvalitní značky Jak ovlivnit vnímání Případová studie: McDonald's - corporate culture Případová studie: Procter & Gamble VI. Politický marketing Od dobrovolnictví k profesionalizaci Model marketingově orientované strany Specifické techniky: message development, political branding... Nová média v politických kampaních Marketing versus demokracie Případová studie: New Labour Party Případová studie: Arbitráže se státem aneb komunikace jako klíčová výhoda v soudním sporu
Assessment methods (in Czech)
Kurs je ukončen zápočtem, 2 kredity za účast, 2 kredity na základě písemného testu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught only once.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (Spring 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2004/MVZ132