POL603 Interactive Workshop: Challenging Propaganda

Fakulta sociálních studií
podzim 2016
Rozsah
1/1/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Miloš Gregor, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Petra Mlejnková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
každý sudý čtvrtek 15:15–18:30 P52
Předpoklady
SOUHLAS
Students interested in the workshop are expected to submit motivation letter (2 pages maximum), where mentioning why they would like to participate, what they expect and how they can contribute to the project.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course is part of the international project „Peer2Peer: Challenging Extremism“ of the Bureau of Educational and Cultural Affairs at the U.S. State Department and EdVenture Partners. The project provides an opportunity for students to create and activate their own social media campaign to challenge extreme ideologies, propaganda and recruitment messaging. This year the workshop will be inspired by the issue of propaganda of foreign countries in the Czech Republic. Students' team will be challenged to consider not only how current messaging via digital technologies might be countered (positioning of being against something), but also how to empower positive alternative narratives, models and pathways that advocate for something (such as cultural and religious freedoms, living, civil society, for example). At the end, the team will submit the workshop outcome (project with analyzed results) for review. Teams from all around the world participating in the project will be competing for the chance to present their campaigns in Washington, D.C. to the Bureau of Educational and Cultural Affairs at the U.S. Department of State and other intergovernmental agency senior leaders. Team can use English as well as Czech language.
Osnova
  • 1. Assess the Message Landscape, 2. Identify and Define Target Audience, 3. Research (review of secondary resources, audience analysis), 4. Building the Media Plan (developing project plan and strategy how to engage audience, selecting media platform, setting up effectivity measurements), 5. Project Analysis, 6. Competition Submission
Výukové metody
interactive workshop, lectures, regular consultations, team work
Metody hodnocení
Students will gain ECTS if the project will be completed.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, jaro 2019.