SPRn4451 Vzdělávací supervize a koučink

Fakulta sociálních studií
jaro 2021
Rozsah
1/1/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Út 14:00–15:40 U41
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
SPRn4451/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/06: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/07: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/08: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/09: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/10: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/11: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/12: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/13: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/14: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/15: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/16: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/17: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/18: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
SPRn4451/19: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Vzdělávací supervize dle úkolově orientovaného modelu je jeden z originálních přístupů v supervizi studentských praxí. Studenti se vedle supervize naučí používat ještě další rozvojovou techniku, kterou je koučink. Hlavními cíli kurzu jsou: - seznámit účastníky s terminologií, metodami a technikami uvedeného přístupu k supervizi; - pochopit základní koncept fungování úkolově orientovaného modelu; - naučit se hlavní strukturu a fáze modelu; - aplikovat tento model při práci s klientem. Po absolvování tohoto kurzu by měli být studenti schopni využívat daného modelu při práci s klienty
Výstupy z učení
Studenti kurzu:
Porozumí hlavním funkcím supervize a budou jí používat při práci s klientem;
Naučí se fáze úkolově orientovaného přístupu;
Naučí se aplikovat úkolově orientovaný přístup;
Naučí se klást otázky v supervizím a koučovacím rozhovoru;
Chápou rozdíly v supervizní a koučovací praxi;
Naučí se fáze modelu Grow;
Naučí se aplikovat model Grow při koučování klienta;
Osnova
  • Seznámení s novým modelem vzdělávací supervize
  • Historie vzdělávací supervize v sociální práci
  • Principy efektivních instrukcí
  • Supervizní vztah
  • Osoba supervizora
  • Příprava na supervizi
  • Základní principy úkolově orientované supervize
  • Funkce úkolově orientované supervize
  • Cíle supervize
  • Úkoly a překážky v průběhu supervize
  • Aplikace úkolově orientované supervize
Literatura
    povinná literatura
  • WHITMORE, John. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, metoda transpersonálního koučování. Translated by Aleš Lisa. 3. dopl. a přeprac. vyd. Praha: Management. 243 s. ISBN 9788072612734. 2009. info
  • HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervision in the helping professions. 3rd ed. Maidenhead: Open University Press. xi, 258. ISBN 0335218172. 2006. info
  • CASPI, Jonathan. Educational supervision in social work : a task-centered model for field instruction and staff development. Edited by William James Reid. New York: Columbia University Press. x, 338. ISBN 0231108532. 2002. info
  • REID, William J. a Laura EPSTEIN. Task-centered casework. New York: Columbia University Press. vi, 275 s. ISBN 0-231-03466-0. 1972. info
    doporučená literatura
  • MUNSON, Carlton E. Handbook of clinical social work supervision. 3rd ed. Binghamton, NY: Haworth Social Work Practice. xxi, 635. ISBN 078901078X. 2002. info
  • MUNSON, Carlton E. Handbook of clinical social work supervision. 3rd ed. Binghamton, NY: Haworth Social Work Practice. xxi, 635. ISBN 078901078X. 2002. info
  • MUNSON, Carlton E. An introduction to clinical social work supervision. New York: Haworth Press. xx, 376. ISBN 0866561978. 1983. info
Výukové metody
- přednášky;
- hraní rolí;
- skupinové diskuse;
- skupinové projekty;
Metody hodnocení
- Zpracování skupinového projektu;
- Závěrečný písemný test;
(max. 100 bodů, min. 60%)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022.