ZUR299 3D grafika a animace II.

Fakulta sociálních studií
jaro 2006
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Leo Nitče (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová
Rozvrh
St 14:00–15:40 PC54
Předpoklady
SMER ( DIG )
Předpoklady: 1) student musí umět pracovat alespoň v jednom 2D grafickém programu pro windows (Phososhop, Corel, Paintshop, atp.) 2) velmi dobrá orientace v prostředí windows (středně pokročilý a více.) 3) částečná znalost práce v některém postprodukčním nebo stříhacím programu (AdobeAfterEffects, Adobe Premiere, Vegas, atp.) 4) předpokládá se týmová spolupráce Předpoklady, které nejsou pro tento semestr nutné, ale jsou výhodou: - absolvování kurzu 3D grafika I (od jarního semestru 2007 jde o nutný předpoklad) - znalost některého 3D grafického programu, nejlépe: Cinema 4D, Maya, atp. - připravit si vlastní projekt v průběhu podzimního semestru (3D grafika I) a připravit si podklady pro jeho realizaci v semestru jarním. - Na jednom projektu se může max. podílet 5 studentů (je možná vyjímka pro náročnější projekt).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 23 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/23, pouze zareg.: 0/23, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/23
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na práci a využití všech možností profesionálních 3D aplikací. Studenti se budou moci seznámit s tvorbou náročných CG efektů pro potřeby filmu. Seznámí se se základy animace a kompozice scény pro rozličné projekty. U studentů se předpokládá vysoká míra týmové práce, která je nezbytnou pro realizaci zadávaných projektů. Podklady k výuce budou studenti dostávat prostřednictvím ISU, nebo v písemné podobě.
Osnova
  • 1) seznámení se s předmětem a vybrání projektů pro realizaci. 2) Přinesení scénáře svého projektu formou sketchbooku (kresleného, nebo psaného) v digitální podobě na disketě, nebo na CD. (Powerpoint) Zapůjčení techniky pro domácí přípravu textur, podkladových obrázků, atp. 3) Přinesení připravených podkladů a jejich diskuse. Volba 3D aplikace pro resení projektu. Tvorba prvních modelů. 4) Práce na modelech a na scéně. 5) Dokončení modelace scény a začátek texturování. 6) Mezi diskuse nad projektem. 7) Začátek animační části a tvorba zvláštních efektů. 8) pokračování ve tvorbě animace. 9) Dokončení animací a tvorba prewiev (hrubý výpočet) 10) Vyladění pojektu, hledání chyb a nedostatků v animaci či textrurách. 11) dokončení animačních prací 12) dokončení spec.efektů a export do příslušného formátu 13) střih 14) tvorba DVD titulu 15) zápočet
Metody hodnocení
Ukončeno zápočtem (z) Student musí odevzdat hotový projekt na DVD.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2009.