Bi1111 Antropologie v komerční praxi

Přírodovědecká fakulta
podzim 2018
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Libor Šimek (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Miroslav Králík, Ph.D.
Ústav antropologie – Biologická sekce – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Libor Šimek
Dodavatelské pracoviště: Ústav antropologie – Biologická sekce – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
Po 17. 9. až Pá 14. 12. Út 18:00–19:50 Bp1,01007
Předpoklady
Základní znalosti kulturní a biologické antropologie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je praktická aplikace znalostí a dovedností z jednotlivých antropologických odvětví biologické a sociokulturní antropologie. Předmět se bude zabývat uplatněním antropologa v komerční sféře. Výstupem předmětu by měl být antropolog připravený uplatnit poznatky z jednotlivých antropologických odvětví ve firemním prostředí a to se zaměřením na tyto oblasti: organizace práce, ergonomie, marketing a mezinárodní obchod. Předmět bude vyučován vzhledem k mezinárodní orientaci dvojjazyčně: česky a anglicky.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování schopen:
-se orientovat v problematice organizace práce
-řešit základní ergonomické otázky a problémy
-porozumět hlavním interkulturním rozdílům
-integrace poznatků humanitních a přírodovědeckých oborů
-aplikace antropologie v komerční praxi a neziskové oblasti
-uplatnit antropologické znalosti v oblasti mezinárodního obchodu
-užít antropologické znalosti pro vhodnou tvorbu kulturních obsahů
-aplikovat antropologii v mezinárodních vztazích a interkulturním kontextu
Osnova
  • 1. Úvod: Integrace kulturní a biologické antropologie. 2. Úvod do mezinárodního obchodu. 3. Úvod do human factors. 4. Úvod do interkulturního marketingu. 5. Interkulturní vyjednávání. 6. Praxe firemního antropologa 7. Komunikace interkulturních obsahů. 8. Mezinárodní obchod: Case studies. 9. Human factors: Case studies. 10. Interkulturní marketing: Case studies. 11. Integrace ostatních oborů: psychologie, sociologie, religionistika 12. Konzultace studentských prací.
Literatura
  • Beránek, O. (2017). Jedno slunce na nebi, jeden vládce na zemi. Praha: Academia.
  • Coote, J. (1994). Anthropology, Art, and Aesthetics. Oxford: Clanderon Press.
  • O původu kultury : biologické, antropologické a historické koncepce kulturní evoluce. Edited by Lenka Ovčáčková. Vydání 1. Praha: Academia, 2017, 437 stran. ISBN 9788020027511. info
  • CHEAL, David J. The gift economy. First published. and New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016, xi, 228. ISBN 9781138928282. info
  • MOERAN, Brian. The magic of fashion : ritual, commodity, glamour. First published. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2015, 253 stran. ISBN 9781629583723. info
  • FRAZER, James George. The golden bough : a study in magic and religion. [Spojené státy americké]: Simon & Brown, 2013, 1005 stran. ISBN 9781613824757. info
  • SKUPNIK, Jaroslav. Antropologie příbuzenství : příbuzenství, manželství a rodina v kulturněantropologické perspektivě. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2010, 402 s. ISBN 9788074190193. info
  • ŠMARDA, Jan. D.P. Snustad a M.J. Simmons: Genetika. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 3 s. Universitas 43. ISSN 1211-3387. info
  • MALINA, Jaroslav. Panoráma biologické a sociokulturní antropologie. Elportál. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISSN 1802-128X. URL info
  • Psychological anthropology : a reader on self in culture. Edited by Robert Alan LeVine. First published. Chichester: Wiley-Blackwell, a John Wiley & Sons, Ltd., Publication, 2010, xii, 390. ISBN 9781405105767. info
  • Kinship and family : an anthropological reader. Edited by Robert Parkin - Linda Stone. Malden, MA: Blackwell Pub., 2004, xiii, 479. ISBN 063122999X. info
  • MALINA, Jaroslav. První císař : tvůrce Číny a osmého divu světa. 2., rozš. a dopl . vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2004, 295 s. ISBN 807204298X. info
  • MOERAN, Brian. A Japanese advertising agency : an anthropology of media and markets. Honolulu, Hawai'i: University of Hawai'i Press, 1996, xi, 322. ISBN 0824818733. info
Výukové metody
Teoretická příprava formou přednášek, doplněná o komentované multimediální prezentace a e-learning.
Metody hodnocení
Kurz je zakončen kombinovanou písemnou a ústní zkouškou. Student se účastní závěrečného kolokvia a odevzdá referát na jedno z hlavních témat.
Další komentáře
Předmět je vyučován jednorázově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2018/Bi1111