Bi9912 Journal club – immunology II

Faculty of Science
Spring 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s) (fasci plus compl plus > 4). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
učitelé OFIŽ (lecturer)
prof. Mgr. Vítězslav Bryja, Ph.D. (lecturer)
doc. RNDr. Milan Číž, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Pavel Dobeš, Ph.D. (lecturer)
MVDr. Mgr. Monika Dušková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jakub Harnoš, Ph.D. (lecturer)
RNDr. Vendula Hlaváčková Pospíchalová, Ph.D. (lecturer)
doc. RNDr. Pavel Hyršl, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Lukáš Kubala, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jiřina Medalová, Ph.D. (lecturer)
RNDr. Helena Nejezchlebová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jiří Pacherník, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Karel Souček, Ph.D. (lecturer)
RNDr. Lenka Šindlerová, Ph.D. (lecturer)
doc. RNDr. Martin Vácha, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Ondřej Vašíček, Ph.D. (lecturer)
prof. RNDr. Jan Vondráček, Ph.D. (lecturer)
doc. RNDr. Alena Žákovská, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Pavel Hyršl, Ph.D.
Department of Experimental Biology – Biology Section – Faculty of Science
Contact Person: doc. RNDr. Martin Vácha, Ph.D.
Supplier department: Department of Experimental Biology – Biology Section – Faculty of Science
Timetable
Mon 12:00–13:50 D36/212
Prerequisites (in Czech)
SOUHLAS
Tento předmět není pro studenty Oddělení fyziologie živočichů a imunologie (OFIŽ) povinný. O jeho zápis mohou žádat studenti na OFIŽ, kteří se pravidelně a aktivně účastní pracovních seminářů (vyjma hlavního semináře oddělení), na kterých diskutují články, novinky v oboru a prezentují výsledky. Časopisové kluby organizují vedoucí pracovních skupin, což stvrzují udělením souhlasu se zápisem předmětu. Do žádosti o souhlas se zápisem proto uveďte jméno vyučujícího OFIŽ, se kterým jste na navštěvování časopisového klubu domluveni. Pozor: Doba výuky je stanovena vždy až po vypsání fakultního rozvrhu, při čemž každá výuková skupina má svůj vlastní čas a místo výuky určené organizátorem této skupiny.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The aim of the course is to provide students with recent overview of knowledge related to their field of study and research in the form of presentation and discussion of scientific publications. Within the course, students will learn the ability to critically evaluate published scientific data and present them at the professional level.
Learning outcomes
At the end of the course students will be able to:
- utilise theoretical knowledge in experimental work
- analyse and present scientific data;
- prepare scientific presentation;
- critically discuss and evaluate published articles
Syllabus
  • The subject of this course is discussion of recent articles and results published in peer-reviewed journals. Students will individually process and present results of the selected publication to the other students and supervisor. The active participation of the student in the discussion is necessary.
Literature
  • http://www.ibp.cz/labs/LC/jc.php

    http://www.sciencemag.org/

    http://www.nature.com/index.html

    http://www.cancercell.org/

    http://www.nature.com/onc/index.html

    http://cancerres.aacrjournals.org/

Teaching methods
Student prezentations, active discussion on scientific literature.
Assessment methods
Each student will be evaluated based on prepared presentation and activity during discussion.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: Předmět je určen pro studenty, jejichž vedoucí bakalářské, diplomové či doktorské práce je učitelem oddělení fyziologie živočichů a imunologie. Na předmět se vztahuje povinnost registrace, bez registrace může být znemožněn zápis předmětu!
The course is also listed under the following terms Spring 2020, Spring 2021, Spring 2023, Spring 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (Spring 2022, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/sci/spring2022/Bi9912