XS160 Feedback and evaluation

Faculty of Science
Autumn 2023
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Marek Boček (seminar tutor)
Mgr. Hana Tesák Vrtala (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Hana Tesák Vrtala
Faculty of Science
Supplier department: Faculty of Science
Timetable
Fri 10. 11. 9:00–12:00 J4, 13:00–16:00 J4, Sat 11. 11. 9:00–12:00 J4, 13:00–14:30 J4, Fri 24. 11. 9:00–12:00 J4, 13:00–16:00 J4, Sat 25. 11. 9:00–12:00 J4, 13:00–14:30 J4
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 20/20, only registered: 2/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 1/20
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 29 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
V rámci kurzu se studenti seznámí se základními typy hodnocení (známky, slovní hodnocení, formativní hodnocení), a to jak teoreticky, tak především prakticky. Na vlastní kůži vyzkouší řadu technik z oblasti formativního hodnocení a formou sebezkušenosti zakusí výhody i rizika jednotlivých přístupů.

Hlavní náplní kurzu bude společné probádání systému formativního hodnocení, jeho smyslu, technik a možností využití ve školní praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
popsat výhody a rizika jednotlivých forem hodnocení;
používat kriteriální hodnocení;
stanovovat pedagogické cíle s ohledem na vyhodnotitelnost jejich dosažení;
využívat koncept misconceptions a key questions;
sbírat důkazy o učení v kontextu vzdělávacího cíle;
využívat pro zpětnou vazbu směrem k žákům popisný jazyk a postupy efektivní práce s chybou;
využívat postupy sebehodnocení a vzájemného hodnocení;
vytvořit dotazník pro sběr zpětné vazby na svoji výuku.
Syllabus (in Czech)
  • Základní pojmy: sumativní hodnocení, formativní hodnocení, responzivní výuka, slovní hodnocení, známkování.
  • Cíle učení, kriteriální hodnocení
  • Důkazy o učení, vedení třídních diskuzí a class management v kontextu formativního přístupu
  • Zpětná vazba - popisný jazyk, práce s chybou
  • Vzájemné hodnocení
  • Sebehodnocení
  • Individualizace v hodnocení
  • Sběr zpětné vazby na vlastní výuku
Literature
  • WILIAM, Dylan and Siobhán LEAHY. Zavádění formativního hodnocení : praktické techniky pro základní a střední školy. Druhé revidované vydání. [Praha]: ve spolupráci s nakladatelstvím Martina Romana a projektem Čtení pomáhá vydala EDUkační LABoratoř, z.s., 2016, xxvi, 243. ISBN 9788090608276. info
  • STARÝ, Karel and Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Vydání první. Praha: Portál, 2016, 174 stran. ISBN 9788026210016. info
  • FLETCHER-WOOD, Harry. Responzivní výuka : kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi. Translated by Miroslava Kopicová. Vydání první. Praha: Euromedia Group, 2021, 170 stran. ISBN 9788024271521. info
  • HATTIE, John. Visible learning for teachers : maximizing impact on learning. First published. London: Routledge, 2012, x, 286. ISBN 9780415690157. info
Teaching methods (in Czech)
Skupinová práce, reflektovaná sebezkušenost, výklad, self assessment, individuální projekt
Assessment methods (in Czech)
skupinové kolokvium nad individuálním projektem
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is also listed under the following terms Autumn 2024, Spring 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/sci/autumn2023/XS160