PřF:Z9150 Multimédia v geogr. vzdělávání - Informace o předmětu
Z9150 Multimédia - ICT v geografickém vzdělávání
Přírodovědecká fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- RNDr. Vladimír Herber, CSc. (cvičící)
- Garance
- RNDr. Vladimír Herber, CSc.
Geografický ústav – Sekce věd o Zemi – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Vladimír Herber, CSc. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Z9150/01: St 14:00–15:50 Z1,01001b, V. Herber
- Předpoklady
- Z7150 ICT v geografickém vzdělávání
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/18, pouze zareg.: 0/18 - Mateřské obory/plány
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubit proces poznání ve vyhledávání a využívání ICT (webové zdroje, mobilní výukové technologie) v profesní přípravě učitelů s cílem ji využívat v pedagogické praxi, pedagogickém procesu, při realizaci geografických (kartografických a geoinformatických) vzdělávacích programů na základních, středních a vyšších odborných školách.
Studující si osvojí:
- informace o vybraných geografických, kartografických a geoinformatických databázích a portálech,
- zdroje světových a mezinárodních organizací (OSN, Světová banka, OECD), které provozují edukační portály,
- zdroje specializovaných institucí (NASA, USGS, EUROMAGE) a jejich edukační portály, a edukační zdroje BBC,
- dovednost využívat mapové, obrazové zdroje, zdroje webových kamer a hlavně animací a 3D vizualizací při realizaci vzdělávacích programů (Člověk a příroda a Člověk a společnost,
- řadu zdrojů uplatnitelných v běžném životě a které je nutno zprostředkovat vzdělávaným osobám ( aktuální stav počasí a předpověď počasí pro ČR, Evropu a svět; převody jednotek, časová pásma). - Osnova
- 1. Multimédia a 5 témat geografie
- a) lokace
- b) místo
- c) interakce člověk - prostředí
- d) pohyb
- e) regiony
- 2. Geografické vzdělávání a interaktivní tabule
- 3. Interaktivní multimédia a jejich využití ve škole
- 4. Webové zdroje pro geografické vzdělávání
- 5. Virtualní texty a jejich využívání v geografii
- 6. Využití počítačových her pro geografické vzdělávání
- 7. Google Earth
- 8. GPS a Geocaching v geografickém vzdělávání
- 9. Virtuální geografický projekt
- Literatura
- WAHLA, Arnošt. Informační technologie v geografii '95 : sborník z celostátních seminářů (18.-20.10.1995). Edited by Lubomír Müller. Ostrava: Ostravská univerzita Ostrava, 1995, 75 s. info
- ŠEBESTA, Ondřej. Hledáme na internetu. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 88 s. ISBN 8024700115. info
- Encarta 97 encyclopedia : the world leading multimedia encyclopedia : Microsoft. Encarta 97 encyclopedia (Variant.). [USA]: Microsoft Corporation, 1996, 1 zvukový. info
- CHAPMAN, Nigel P. a Jenny CHAPMAN. Digital multimedia. Chichester: John Wiley & Sons, 2000, xiv, 568. ISBN 0471983861. info
- LEWIS, Chris. Multimédia : Exploring multimedia (Orig.). Translated by Jiří Bartoň. Vyd. 1. Praha: Ikar, 1998, 71 s. ISBN 80-7202-287-3. info
- JONÁŠ, Radek a Josef ZELENKA. Využití počítačů v cestovním ruchu. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 214 s. ISBN 8071694142. info
- Výukové metody
- přednášky, praktická cvičení a vypracování dílčích úkolů
- Metody hodnocení
- Hodnocení za splnění dílčích úkolů, vypracování virtuálního geografického projektu a alespoň 85% aktivní účast na seminářích
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2009/Z9150