PV257 Projekt z grafického designu a multimédií

Fakulta informatiky
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Malíková (přednášející)
Mgr. Lukáš Pevný (přednášející)
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející)
Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (pomocník)
Mgr. Matěj Málek (pomocník)
Mgr.art. Katarína Czikorová, ArtD. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: MgA. Jana Malíková
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PV257/01: Čt 14:00–15:50 C403, K. Czikorová
Předpoklady
PV083 Grafický design II && PV067 Typografie II && PV085 Písmo II
Výuka předmětu předpokládá výtvarné cítění a základní znalosti z předmětů grafického designu, typografie a písma, včetně práce s Adobe CS6.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/12
Jiné omezení: No prerequisites for international study programs (CEEPUS, ERASMUS, SOKRATES)
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvoj dovedností studentů na přípravě autorské prezentace a zpracování profesionálním způsobem grafické návrhy s dodržením termínů zadavatele. V rámci předmětu budou studenti vedeni k týmové spolupráci a inovativním řešením výsledné práce kombinující znalosti grafického designu, typografie a písma s jinými tvůrčími oblastmi – animace, video, 3D modelování, informační grafika a vizualizace, práce s fotografií, DTP (příprava do tisku), průmyslovým a obalovým designem, výstavnictví, aj. V rámci výuky budou mít studenti k dispozici externí odborníky a přednášející v oblasti technických i výtvarných disciplín. Studenti využijí dosud získané vědomosti a zkušenosti z předmětů, jenž jsou prerekvizitou navrhovaného předmětu, při práci na konkrétních zadáních. Tento předmět jim nabídne pracovat způsobem, jenž je v praxi běžný. Cílem je vést studenty ke schopnosti jednat s klientem, komunikovat, prezentovat svůj návrh, pracovat týmově, hledat inovativní řešení. Výstupem tohoto předmětu bude reprezentativní autorské portfolio.
Osnova
  • Tvorba autorské prezentace (portfolia), tvorba 3D písma, účast na interních i externích grafických a multimediálních soutěží, příprava výstavy a jiné.
Literatura
  • STOKLOSSA, Uwe. Advertising : new techniques for visual seduction. Edited by Thomas Rempen, Translated by David Wilson. London: Thames & Hudson. 270 s. ISBN 9780500513408. 2007. info
  • DIXON, Simon a Aporva BAXI. Great graphics on a budget : creating cutting-edge work for less. Gloucester: Rockport Publishers. 191 s. ISBN 1564969487. 2003. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited. 240 s. ISBN 0714839272. 2003. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision. 156 s. ISBN 2-88046-557-5. 2001. info
  • Digital lab :print & electronic design advertising. Crans-Près-Céligny: Rotovision. 156 s. ISBN 2-88046-557-5. 2001. info
  • NOBLE, Ian a Russell BESTLEY. Experimental layout. Hove: Rotovision. 160 s. ISBN 2-88046-610-5. 2001. info
  • WHITE, Alex. Type in Use :Effective typography for electronic publishing. 1st ed. New York: Design Press. 191 s., ob. ISBN 0-8306-3796-6. 1992. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná i týmová práce (zpracování v grafických programech Adobe CS6), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Zápočet získán na základě vytvoření a odevzdání zadané práce na doporučené médium.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024.