PV266 Game Development II

Fakulta informatiky
jaro 2022
Rozsah
0/1/2. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. David Kuťák (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PV266/01: Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 13:00–13:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
PV266/02: St 16. 2. až St 11. 5. St 16:00–16:50 B311, J. Chmelík, D. Kuťák
Předpoklady
PV255 Game Development I
Digital game development related knowledge (in the scope of course PV255 Game Development I).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/75, pouze zareg.: 0/75, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/75
Mateřské obory/plány
předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The goal of the course is to provide more experience with the development of digital games. Students will continue the development of games prototyped in PV255 Game Development I with the goal to create a final game by the end of the course.
By working on a team project and guidance of lecturers, students will get more experience with all digital game production phases: preproduction and planning; production; testing; release and presentation of the game
The main output of the course - digital game - should also serve as an important item in students' professional portfolio.
Výstupy z učení
At the end of the course a student should be able to:
effectively work in the small team;
be able to work on all stages of digital game development (planning, design, assets creation, programming, testing, building and releasing);
design and create their own digital game.
Osnova
  • pre-production phase - design document, playable prototype;
  • the first presentation of the project;
  • production phase - design and implementation of game mechanics, assets creation;
  • testing;
  • post-production phase - debugging, profiling, release;
  • the final presentation of the project.
Výukové metody
teamwork on a semester project, consultations, presentations, playtesting at seminars.
Metody hodnocení
Assessment based on the team, semestral project. Mandatory sub-tasks during the semester - presentation of the current state, playtesting session. Submission and presentation of the final game during the examination period. Semestral project progress is checked and consulted weekly.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://www.fi.muni.cz/~xchmeli1/PV266/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.