A2BK_PJ3A Praktický jazyk 3A - úroveň C1

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2BK_PJ3A/01: Pá 27. 9. 9:00–11:50 učebna 58, Pá 11. 10. 9:00–11:50 učebna 58, Pá 25. 10. 9:00–11:50 učebna 58, Pá 15. 11. 9:00–11:50 učebna 58, Pá 29. 11. 9:00–11:50 učebna 58, Pá 13. 12. 9:00–11:50 učebna 58, J. Chocholatá
Předpoklady
( A2BK_PJ1B Praktický jazyk 1B && A2BK_GR1B Gramatika B && A2BK_SFFB Seminář z fonetiky B && A2BK_PJ2B Praktický jazyk 2B ) || ( A2BK_SOZK Souborná zkouška && A2BK_PJ2B Praktický jazyk 2B )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course provides practical applications for English including speaking, listening, reading, and writing. Students will improve their facility with the language through discussions, exercises, assignments and presentations. The course offers opportunities to explore various techniques of language learning and teaching, while developing a broader understanding of the cultural context. The goal of this course is to maximize the use of English in all forms through activities designed to improve language skills.
Výstupy z učení
After completing the course, students will be able to actively use the English language in a wide spectrum of communicative situations
will be able to fluently express themselves
will be able to write texts that demonstrate a good grasp of writing conventions (including correct grammar and rich vocabulary)
will be able to read and understand various types of texts
will be able to independently work with printed and online materials to improve their skills
Osnova
  • The class meets weekly and each session will include active discussion, presentations, writing and group work. Students are expected to complete an annotated bibliography, participate in an on-line forum, give prepared talks, and faciliate a learning centre.
Literatura
  • Required reading will be posted on Moodlinka at class site.
  • JONES, Ceri a Russell STANNARD. Inside out. Oxford: Macmillan Education, 2001, 96 s. ISBN 0-333-92341-3. info
  • Inside out., Advanced. [Oxford]: Macmillan, 2001, 1 VHS ster. ISBN 0-333-95937-X. info
Výukové metody
Students will work in learning centers, do independent work outside of class using e-learning and also extensive reading.
Metody hodnocení
Assessment of student work is based on a 100 point scale with the following activities: Class participation 20 Journal 20 Annotated bibliography 20 Portfolio 20 Facilitation 20 Total maximum 100 points Minimum achievement of 70% is required to sit the semester exam. Minimum passing grade for the exam is 70%.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1035
This course will be integrated with Jana Chocholata's Methodology course.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020, podzim 2022.