AJ0107 Prezentační dovednosti a základy rétoriky pro budoucí učitele 1

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Zuzana Kršková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Út 15:00–16:50 učebna 51
Předpoklady
! AJPV_RHET1 Prezentační dovednosti a základy rétoriky pro budoucí učitele 1
Students are expected to be able to use English fluently (FCE level).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of this course student should be able to confidently present a pre-prepared topic on the academic as well as non-academic subject. The course is also aiming to prepare students to improvize during the various kinds of rhetoric exercises preparing them for the unpredictable situations in their future career as teachers. One of the outcomes will be the recording of the individual presentations for self-reference and future practice and a workshop format of presentations at the end of the course where students present their individual research in front of their fellow students as well as teachers where students can apply the information and experience gathered in the course and it should also allow them to experience situation where they will be exposed to greates stress and attention than is usually common in individual seminars which they attend as students.
Výstupy z učení
At the end of the course students will be able to:
- improve their speaking skills (fluency, pronunciation);
- gain confidence when presenting;
- assess the audience and accommodate their presentation accordingly;
- improvise their speech;
- react to the audience as well as themselves;
- self-correct their speech;
- use modern media effectively for their (self)presentation.
Osnova
  • individual aspects of presentation skills
  • icebreakers
  • small talk
  • impromptu speeches
  • nonacademic presentation - group exercise
  • nonacademic presentation - group presentation in front of the class
  • nonacademic presentation - individual
  • preparing interactive activity for a group - methodology ELT
  • making an effective speech - basic principles
  • speech presentation
  • preparing effective academic presentation
  • preparing handouts, PPT presentation, poster, or other visual support
  • public presentation in front of the bigger academic audience.
Literatura
    povinná literatura
  • Presentation Skills: The Essential Guide for Students, ISBN-10: 0761940928
Výukové metody
seminars, group projects, class discussion, homework
Metody hodnocení
1 group presentation, 1 individual nonacademic presentation, 1 academic presentation, 1 speech delivery, active participation in peer-review
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2019, podzim 2022, podzim 2023.