AJ0307 Zpěv ve výuce angličtiny

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Mgr. Žaneta Voldánová (cvičící)
Garance
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ0307/01: Út 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), kromě Út 25. 10., A. Randall
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 10/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of the course students should have learned a wide variety of songs which can be used in their future teaching careers. They should be aware of different ways of presenting songs with their students and should be able to make reasoned decisions about the appropriacy of different songs for different age groups and levels.
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will: learn a large number of songs useful for teaching English to children and adults. create a portfolio of songs and reflections on them which can be used in their future teaching visit a school and learn how to put on a workshop for children be aware of the advantages of using songs in the classroom and how to exploit them
Osnova
  • Topics covered will include:
  • Children's songs
  • Songs for different seasons
  • Songs for higher level students
  • Songs from different parts of the world
Literatura
  • Zpěvník humpty dumpty (Variant.) : Humpty dumpty : Mother goose songs and rhymes, other more grown up songs, Christmas carols. info
  • MURPHEY, Tim. Music & song. Oxford: Oxford University Press. 151 s. ISBN 0-19-437055-0. 1992. info
  • GRAHAM, Carolyn. Jazz chants for children. Illustrated by Anna Veltfort. Oxford: Oxford University Press. xi, 84. ISBN 0195024966. 1979. info
Výukové metody
The classes will take the form of seminars. There will be group discussion and group singing and all members of the class will be expected to take an active part in the class. There will also be a visit to a local primary school.
Metody hodnocení
To pass the course you need to fulfill the following requirements with 70 % overall. You must attend 80% of the classes. 15% introduce a new song for children in class (you must have a copy of the song on a memory stick or CD - please don't rely on youtube. You must also provide the lyrics on an A5 piece of paper and the guitar chords on another piece of paper.) 15% choose one song and create a lesson plan around it - think about intended audience, timing, activities to do with the song (gap-fill is one idea but certainly not the only one!), and hand it in with the portfolio. It does not have to be for children. 1-2 pages 15% attendance and active participation including attending the school visit 55% creating a portfolio based on the course
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2172
http://www.funsongs.co.uk/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024.