AJ0324 Tvůrčí psaní krátkých poetických a prozaických textů 2

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
online. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jaroslav Suchý (cvičící)
Mgr. Žaneta Voldánová (cvičící)
Garance
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
AJ0319 Tvůrčí psaní krátkých poetických a prozaických textů || AJ_CREA3 Tvůrčí psaní krátkých poetických a prozaických textů
For students of English.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 25 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of the course students should have practiced writing more poems and stories in English - as this is the second part of the course. They will learn. Their overall proficiency in their writing skills is expected to improve.
Výstupy z učení
By the end of the course the students will: learn some new techniques of writing
improve their abilities to critically comment on texts
recognize the quality of the written text from the point of its literary value
improve their writing skills
Osnova
  • Diary introduction
  • Association and its role in writing
  • Short poem, looking for rhymes
  • Dialogue in literary text
  • Characterizing protagonists of the literary work
Literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : the essential guide to English language teaching. Third edition. London: Macmillan, 2011, 414 stran. ISBN 9780230729827. info
  • LEACH, Heather a Robert GRAHAM. Everything you need to know about creative writing : (but knowing isn't everything--). New York: Continuum, 2007, 195 s. ISBN 9780826490216. info
  • HARMER, Jeremy. How to teach writing. Harlow: Longman, 2004, vi, 154. ISBN 9780582779983. info
Výukové metody
On-line instruction; on-line contributions, discussions, commenting on other students's work, evaluating own work through the comments of the teacher and other students.
Metody hodnocení
Each student is expected to write a text on a weekly basis. The first draft will be uploaded in the Mood-Link-A (by a given day and time) to be discussed by all the other participants who will give the author positive feedback as well as constructive criticism - suggestions for changes (by a given day and time). After that the author will decide whether or not to incorporate the suggested changes and publish the final version in the Mood-Link-A (by a given day and time). This process will be repeated every week (i.e. all the steps are required for awarding a credit). Throughout the semester students are encouraged to think which activities and how they could be able to use or adapt for their own teaching.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Výuka probíhá pouze online. Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň v10 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023, podzim 2024.