AJ2BP_PJ3B Praktický jazyk 3B

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2BP_PJ3B/OS01: Pá 14. 2. 11:00–13:50 učebna 65, Pá 21. 2. 11:00–13:50 učebna 65, Pá 28. 2. 11:00–13:50 učebna 65, Pá 6. 3. 11:00–13:50 učebna 65, Pá 13. 3. 11:00–13:50 učebna 65, Pá 20. 3. 11:00–13:50 učebna 65, J. Chocholatá, G. Oaklandová
AJ2BP_PJ3B/01: St 13:00–15:50 učebna 54, J. Chocholatá, A. Randall
Předpoklady
AJ2BP_PJ3A Praktický jazyk 3A
Students will have finished successfully A2BP_PJ2A.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Předpoklad: AJ4_JC2B
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course will be based on students' own presentations taken from a range of options given in the moodlinka course.
At the end of the course students:
should have a well developed sense of the subtleties of English,
should have a basic command of collocations, connotations, register, etc).
should have developed their reading skills (extra material provided) and work on their vocabulary.
Výstupy z učení
On completion of the course students will be able to conduct lessons entirely in English, they will be able to analyze and assess the effectiveness of various activities, and will also have experience in creating their own. Their language skills will have further developed toward C1 level.
Osnova
  • Topics covered include: Advice for new teachers, education of minority students, teaching tolerance, education in society.
Literatura
  • OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University, 2010, 168 s. ISBN 9780194594585. info
  • JONES, Ceri, Tania BASTOW a Jon HIRD. Inside out. 1st ed. Oxford: Macmillan, 2001, 159 s. ISBN 0-333-91740-5. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 1985, viii, 328. ISBN 0521287235. info
Výukové metody
seminar, seminar discussions, presentations
Metody hodnocení
Classes will involve group- and pair-work and all students will be expected to participate. The course finishes with a credit, to obtain this students must pass continuous assessment with 70%
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1966
Continuous assessment: Class participation Forum entries Four options Test passmark 70%
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021.