AJ2BP_SYRO Syntaktický rozbor

Pedagogická fakulta
jaro 2005
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2BP_SYRO/01: Út 13:45–14:30 učebna 12
AJ2BP_SYRO/02: Čt 13:45–14:30 učebna 1
Předpoklady
This seminar is recommended to students who are getting ready for their examination in syntax, but can be attended by anybody interested in the syntactic structure of the English language.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main goal of the course is to extend students knowledge of English syntax. Based on the differences between the simple sentence, compound sentence, and complex sentence, students analyse different sentences and texts and thus acquire a deeper knowledge of the syntactic structure of the English language. When required, any more problematic areas from English syntax, such as modal verbs, complex condensation, can be included in the course syllabus.
Literatura
  • LEECH, Geoffrey N., M. (Margaret) DEUCHAR a Robert HOOGENRAAD. English grammar for today : a new introduction. Online. London: Macmillan, 1982. xvi, 224 p. ISBN 0-333-30643-0. [citováno 2024-04-23] info
Metody hodnocení
The students have to choose a text of at least ten sentences and analyse all the sentences as tree diagrams. Moreover, they have to prepare o sentence comprising all the word classes that exist in English, but each word class can be represented only once. In May all students will actively participate in a project within the project DAAD.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2005/AJ2BP_SYRO