AJ2MK_DI2A Didaktika 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MK_DI2A/OS01: Pá 23. 9. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 7. 10. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 21. 10. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 11. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 25. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 9. 12. 7:30–9:10 učebna 59, S. Hanušová
AJ2MK_DI2A/OS02: Pá 30. 9. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 14. 10. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 4. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 18. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 2. 12. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 16. 12. 7:30–9:10 učebna 59, S. Hanušová
Předpoklady
AJ2MK_DI1A, AJ2MK_DI1B
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course is focused on course design, language learner, evaluation of students and teaching materials.The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course. They will be able to take part in the design of the school educational programmes.
Osnova
  • 1. Course design components 2. Needs analysis 3. Aims and objectives 4. Educational documents (RVP, CEFR) 5. Coursebooks and other materials in ELT – how to evaluate, adopt and adapt 6. Content specification (syllabus, special features, out-of –class activities, HW versus classwork) 7. Role of mother tongue and translation in ETL 8. Class management 9. Planning assessment and evaluation 10. Lesson planning 11. Course evaluation
Literatura
  • GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
  • CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995, vi, 153 s. ISBN 0-435-24058-7. info
  • European language portfolio : for learners aged 11 to 15 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice]. info
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
Výukové metody
individuální projekt, seminář, zadaná četba
Metody hodnocení
Assessment methods and criteria: 80% attendance, active participation both in the seminars and in moodlinka, all assignements and readings as set, course design - project Exam: interview about the course design project
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1233
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.