AJ2RC_PJ1A Praktický jazyk 1A

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0/36. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2RC_PJ1A/OS01: Pá 19. 9. 7:30–10:05 učebna 59, Pá 10. 10. 7:30–10:05 učebna 59, Pá 24. 10. 7:30–10:05 učebna 59, Pá 7. 11. 7:30–10:05 učebna 59, Pá 21. 11. 7:30–10:05 učebna 59, Pá 5. 12. 7:30–10:05 učebna 59, K. Lexová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will develop all four skills, reading, listening, speaking and writing, for better communication. As they are expected to be on the upper-intermediate level, they will work on extending the range and accuracy of the language as well as the register. At the end of the course (i.e. after 3 semesters of the Practical Language course) they are expected to achieve CAE level (according to the Common European Framework of Reference it is C1 level).
Osnova
  • Základním studijním materiálem je učebnice New English File Upper Intermediate - Lekce 1 - 4. Tento materiál bude průběžně doplňován dalšími aktivitami z jiných zdrojů odpovídající úrovně, aby doplnil a rozšířil příslušná témata a obsah jednotlivých lekcí.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN,Clive a LATHAN-KOENIG, Christina. New English File Upper-intermediate student's book.Oxford: Oxford University Press 2010. ISBN: 978-0-19-451957-1
    doporučená literatura
  • SWAN, Michael. Practical English usage. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2005. xxx, 658 s. ISBN 0-19-442098-1
  • SPARLING, Don. English or Czenglish? : jak se vyhnout čechismům v angličtině. 2. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 274 stran. ISBN 8004259693. info
Výukové metody
Students will take part in pair-work, group-work, class discussions and online forums and will be expected to give a presentation and write an assignment.Students will do independent work outside of class using e-learning and reading.
Metody hodnocení
Attendance is important but it is not required. If you miss a class you have to do all the work assigned on your own. The contunious assessment will consist of unit tests, one progress test and forum participation. (Recommended is one original entry and one response for each topic.) Students must also hand in one writing assignment and give one in-class oral presentation. Students must acquire a minimum of 70 percent from the final credit test. There will also be a final speaking test where students will present their portfolios and address a given topic. The speaking and the portfolios will be evaluated as a pass/fail. The credit test will consist of evaluation of the students grammar and vocabulary based on the course book as well as general reading and listening sections.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1309
Recommended material for self-study: R.Murphy: English Grammar In Use, Cambridge University Press CAE Practice Tests, any publisher Readers level 6 English-English Dictionary Advanced Level (e.g. Oxford Advanced Learner´s Dictionary, 7th edition)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.