AJ3DC_DIDA Didaktika

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0/12. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ3DC_DIDA/OS01: Pá 19. 9. 10:15–11:55 učebna 11, Pá 10. 10. 10:15–11:55 učebna 11, Pá 24. 10. 10:15–11:55 učebna 11, Pá 7. 11. 10:15–11:55 učebna 11, Pá 21. 11. 10:15–11:55 učebna 11, Pá 5. 12. 10:15–11:55 učebna 11, N. Vojtková
Předpoklady
Good knowledge of pedagogy. Bachelor studies passed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will be able to consolidate theoretical knowledge of didactics;
They will be able to understand and explain the basic principles and problems of teaching English as a foreign language;
They also will be able to apply theoretical knowledge to practice.
Osnova
  • 1. Maturita - oral exam 2. European Language portfolio 3. Teaching pronunciation at secondary level 4. Songs and music in a communicative classroom 5. Video in the communicative classroom 6. CALL 7. Teaching materials including alternative aids 8. Social interaction 9. Language learning and language acquisition 10. Error correction 11. Testing and evaluation 12. Teaching grammar 13. Classroom management, designing timetable and syllabus
Literatura
  • LEVY, Meredith a Nicholas MURGATROYD. Pairwork and groupwork : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 119 s. ISBN 9780521716338. info
  • BUDDEN, Joanna. Teen world : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 112 s. ISBN 9780521721554. info
  • Language activities for teenagers. Edited by Seth Lindstromberg. 1st pub. New York: Cambridge University Press, 2004, xi, 225. ISBN 9780521541930. info
  • SCHRATZ, Michael a Herbert PUCHTA. Teaching teenagers : model activity sequences for humanistic language learning. 1st ed. Harlow: Longman Group UK, 1993, 135 s. ISBN 0582037638. info
  • PALIM, John, Phyllis VANNUFFEL a Paul POWER. Tombola :communication activities for teenagers. Illustrated by Tony Richardson - Nigel Tyson - John Crawford Fraser. Walton-on-Thames: Nelson, 1992, 96 s. ISBN 0-17-555967-8. info
Výukové metody
workshop, seminar, discussions, problem solving
Metody hodnocení
presentation of a class activity, contribution into an electronic forum
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.