AJ5422 Využití virtuálního prostoru ve výuce

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Mgr. Tomáš Průdek (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ5422/01: So 2. 10. 14:00–19:00 učebna 63, So 11. 12. 14:00–19:00 učebna 63, G. Oaklandová, A. Randall
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 34 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The main aim of this course is for students to learn to design various types of activities, whole lessons, and other types of virtual social gatherings connected to education in the online environment called Gather Town.
Výstupy z učení
By the end of the course students will: 1. have become familiar with the features of Gather Town and how to use them in online learning environments. 2. have designed their own teaching space in Gather Town 3. have given constructive peer feedback on Gather Town activities to the other students in the class 4. be able to suggest many activities to colleagues on how to use Gather Town in English classes 5. be able to help their own students to develop activities for use in Gather Town
Osnova
  • The course will be organised in 2 blocks. In the first block students will be introduced to Gather Town and its various features and will learn how Gather Town can be used for teaching purposes, especially teaching English. Between the 2 blocks students will be asked to create a Gather Town of their own with an activity which could be used with pupils and these will be piloted during the second session. The second block will consist of piloting the activities which have been created and giving constructive peer feedback.
Literatura
    doporučená literatura
  • KRAHULEC, Ondřej. Počítačem asistované učení jazyků a rozvoj řečové dovednosti mluvení v kontextu her, simulací, hraní rolí a úkolově orientované výuky. In Konference AKTEV, 2018. 2018. info
  • Digital language learning and teaching : research, theory, and practice. Edited by Michael Carrier - Ryan M. Damerow - Kathleen M. Bailey. First published. London: Routledge, 2017, xiii, 264. ISBN 9781138696815. info
Výukové metody
Teaching will happen online and students will be expected to actively participate in discussions and in giving feedback to other students.
Metody hodnocení
Students need to obtain 70 points out of a maximum of 100 in order to pass the course. 10 points: attendance and active participation 20 points: mid-semester task 50 points: creating the activity in Gather Town 10 points: sharing ideas in a forum and giving feedback on the initial stages of the students' activities 10 points: giving written constructive feedback on one student's activity
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Useful websites: https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3408877.3439587 PŘEDMĚT MÁ SICE ROZVRHOVANOU UČEBNU, ALE PROBÍHÁ POUZE ONLINE, JAK JE UVEDENO VÝŠE.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2022.