AJ5_DETE Designing Teaching

Pedagogická fakulta
jaro 2001
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
James Edward Thomas, M.A. (cvičící)
Garance
John Christopher Fennelly, B.A.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Předpoklady
AJ5_FOSK Čtyři dovednosti
3rd year methodology, Metody a formy vyučování AJ5_MFVY (Procedures)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course is intended to provide teacher trainees with the independence and confidence to design their own materials, their own lessons and their own courses so that they can address the specific needs of their students in accordance with their own views concerning language acquisition and language itself.
Osnova
  • An overview of language acquisition, English for Specific Purposes, needs analysis, learning styles, time management, holistic and atomistic approaches, the product - process dichotomy, the lexical approach.
Literatura
  • Lightbrown, P & Spada, N (1993) How languages are learned, OUP; Willis, D (1990) The Lexical Syllabus, Collins
  • CRYSTAL, David. The Cambridge encyclopedia of language. Cambridge: Cambridge University Press, 1987, vii, 472. ISBN 0521264383. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002.