AJ5_ME4A Didaktika 4A

Pedagogická fakulta
podzim 2002
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Předpoklady
3rd year methodology
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
A practical course in classroom techniques and procedures that are used in language teaching. Students will develop an active understanding of them through research, observation and practice.
Osnova
  • The classroom, using the blackboard and overheads, teacher talking time, total physical response, eliciting, drilling, tape recorder, video, back chaining, choral drilling, the silent period, teacher expectation, role play, simulation, pair work, group work, dictogloss, concept checking questions, skimming and scanning, pronunciation, predicting difficulties, error analysis and correction, drama and song, deductive and inductive procedures, timelines, realia, translation, dictation, jazz chants, metalanguage, independence and autonomy.
Literatura
  • BROWN, H. Douglas. Principles of language learning and teaching. 2nd ed. Englewood Cliffs: Prentice-Hall Regents, 1987, xvi, 285 s. ISBN 0-13-701491-0. info
  • LITTLEWOOD, William. Foreign and second language learning : language-acquisition research and its implications for the classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 1984, 114 s. ISBN 0521254795. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006.