AJ5_ME5A Didaktika 5A

Pedagogická fakulta
podzim 2004
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jaroslav Suchý (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
St 7:40–8:25 učebna 57
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course is designed to increase students knowledge of theory and practice of English language teaching as they approach the end of their course. The course will also look at practical classroom issues and challenges and prepare students for their final state exam in methodology.
Osnova
  • 1. Skills 1.1 Productive skills 1.1.1 Speaking 1.1.2 Writing 1.2 Receptive skills 1.2.1 Listening 1.2.2 Speaking 2. Lesson planning 3. Teaching materials 4. How to: 4.1 Deal with different levels of students 4.2 Make a lesson attractive for everyone 4.3 Integrate students with handicaps 5. Difficulties/problems of being a teacher vs. experience 6. Swap shop (activities) 7. Alternative ways of dealing with a double page in a textbook 8. Computer and teaching
Literatura
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2005, podzim 2006.