AJB_JAPO Jazykové poradenství

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJB_JAPO/01: Pá 5. 10. 14:00–19:00 učebna 10, Po 17. 12. 14:00–19:00 kancelář vyučujícího, S. Hanušová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti porozumí zákonitostem procesu učení se cizímu jazyku. Budou schopni využít informace ke koncipování vlastního individuálního přístupu k žákům v cizojazyčném výuce. Budou schopni diagnostikovat základní charakteristiky konkrétního žáka a poskytnout mu poradenskou podporu směřující ke zvýšení efektivity procesu učení se cizímu jazyku.
Osnova
  • 1. Základní charakteristika procesu osvojování cizího jazyka 2. Individuální zvláštnosti v procesu osvojování cizího jazyka a jejich identifikace 3. Učební styly a jejich využití v procesu osvojování cizího jazyka 4. Učební strategie žáka v procesu osvojování cizího jazyka 5. Autonomie učícího se a výcvik žáka jako podpora autonomie 6. Role učitele, učitel jako poradce 7. Nedirektivní poradenství (mikro a makro dovednosti) 8. Materiály vhodné k samostatnému studiu cizího jazyka 9. Internetové zdroje vhodné k samostatnému studiu cizího jazyka
Literatura
    povinná literatura
  • LIGHTBOWN, Patsy a Nina Margaret SPADA. How languages are learned. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006, ix, 233. ISBN 0194422240. info
  • LOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, 197 s. ISBN 8022320692. info
  • OXFORD, Rebecca L. Language learning strategies : what every teacher should know. New York: Newbury house publishers, 1989, xiii, 342. ISBN 0066326079. info
    doporučená literatura
  • DÖRNYEI, Zoltán. The psychology of the language learner : individual differences in second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2005, xii, 270. ISBN 0805847294. info
    neurčeno
  • LOJOVÁ, Gabriela a Kateřina VLČKOVÁ. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Portál, 2011, 240 s. pedagogika. ISBN 978-80-7367-876-0. info
Výukové metody
seminář, projekt, skupinová diskuze
Metody hodnocení
vedení reflektivního deníku, presentation in the seminar
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1811
Students who take the course will cooperate with students of the Primary Teacher Education study programme who need to improve their English language skills in order to pass an exam on B2 level. The cooperation on one-to-one basis will start from the identification of basic individual characteristics of a particular language learner and then will be aimed at providing the learner with tailor-made advice concerning the learning process, strategies and approaches to learning.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016.