AJPV_CLIL Integrovaná jazyková a odborná výuka (CLIL)

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/2/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJPV_CLIL/PV: každou sudou středu 7:55–9:35 učebna 57, N. Vojtková
Předpoklady
The course is aimed at double subject students.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of the course students should be able to:
define and justify the use of CLIL in Czech schools
set the subject and language aims for CLIL lessons
plan,teach and evaluate a CLIL lesson
identify useful materials for CLIL teaching
Osnova
  • 1. What is CLIL and how to apply it to a Basic school education
  • 2. Varieties of CLIL and foreign experience
  • 3. Rationale for using CLIL in a Basic school
  • 4. Lesson planning in CLIL – setting the aims and choosing the methods
  • 5. Materials and resources – choice and evaluation
  • 6. Students´assessment in CLIL
  • 7. Practice teaching in schools
  • 8. Reflection and evaluation CLIL
Literatura
  • MEHISTO, Peeter, David MARSH a María Jesús FRIGOLS. Uncovering CLIL : content and language integrated learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, 2008, 238 s. ISBN 9780230027190. info
Výukové metody
Workshops with practical activities, discussions, practice teaching, evaluation
Metody hodnocení
CLIL portfolio with rationale, lesson plans, evaluation
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017.