AJPV_JC3A Jazyková cvičení 3A

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/1/0. 1 hodina. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
Aaron Marc Collier, B.A.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Students will work on broadening their vocabulary and speaking skills. The focus is on areas of vocabulary typical of English, such as idioms, phrasal verbs, collocations, etc. Students work with materials provided, search for information on the Internet, create and present vocabulary activities to teach a particular set of words or phrases and evaluate these activities. Students also work on an on-line project - on-line glossary, and thus help each other develop their knowledge of English vocabulary.
Osnova
  • Session 1: Introduction (summary of vocabulary, upper-intermediate and advanced level
  • Sessions 2 - 5: idioms, proverbs, similes - vocabulary development, matching execrices, providing definitions, working out meanings from context
  • Sessions 6 -9: euphemisms, new words in English, oxymorons, palindromes
  • Sessions 10 - 12: students' presentations and activities prepared by students and their evaluation
Literatura
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, vi, 309. ISBN 0521677432. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Test your English vocabulary in use : upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, 150 s. ISBN 052166568X. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • WATCYN-JONES, Peter. Vocabulary games and activities for teachers. Illustrated by Nigel Andrews. London: Penguin English, 1993, vi, 154 s. ISBN 0-14-081386-1. info
  • WATCYN-JONES, Peter a Deirdre HOWARD-WILLIAMS. Pair work. New ed. Harlow: Penguin English, 2002, 96 s. ISBN 0582514630. info
  • READ, Carol a Alan MATTHEWS. Tandem plus :pair work activities for beginners, elementary and lower-intermediate students. Walton-on-Thames Surrey: Nelson, 1991, [80] s. ISBN 0-17-555880-9. info
  • Oxford advanced learner's dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2000, 1 CD-ROM. ISBN 0194367959. info
Výukové metody
pair work, group work, homework, group project, students' presentations
Metody hodnocení
Discussion, group project, self-tests (in an e-learning course) and final presentations
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1673
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013.