CH2BP_1WBP Bakalářská práce 1

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/0/5. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (cvičící)
doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Ptáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Pelcová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je:
- vést a zároveň korigovat studenty při tvorbě bakalářské práce.
- naučit studenty prezentovat svou odbornou práci a vzájemně komunikovat a spolupracovat.
Osnova
  • Bakalářská práce má charakter buď experimentální nebo literárně kompilační.
  • - Student si vytvoří projekt,
  • - Vytvořený projekt následně (podle instrukcí vedoucího práce a v návaznosti na konzultace s dalšími odborníky) zpracovává.
  • - Může pokračovat v řešení problémů z předcházejících předmětů Samostatný projekt 1 a 2 a Projekt bakalářské práce z chemie 1.
Literatura
  • Dle doporučení jednotlivých učitelů katedry chemie / According to individual recommendation of teachers
Výukové metody
Typ výuky:
Cvičení, konzultace
Metody hodnocení
Zakončení předmětu:
Vytvořený projekt (případně i bakalářská práce), vyhovující následujícím kritériím.

1. Projekt by měl obsahovat:
- popis problému, který má být řešen,
- cíl práce,
- seznam literatury vztahující se k vybranému tématu,
- hrubý nástin postupu při zpracování práce,
- časový plán zpracování práce.

2. Vypracování práce
- vypracování projektu a příprava orientační osnovy,
- shromáždění a studium odborné literatury,
- formulace problému a hypotéz,
- výběr výzkumných metod,
- shromáždění výzkumného materiálu,
- vyhodnocení a interpretace výsledků,
- formální zpracování práce.
Informace učitele
Tvorba bakalářské práce vychází zejména z poznatků získaných během studia bakalářského studijního programu. Hlavními oblastmi témat jsou obecná, anorganická, organická, fyzikální, analytická chemie a biochemie, může však být i charakteru interdisciplinárního, včetně oborově-didaktického. Významným faktorem při volbě tématu může být i praktická využitelnost zvoleného tématu (aplikovaná chemie, využití počítačů v chemii) nebo jeho společenský význam (environmentální problematika, chemie udržitelného rozvoje apod.), což může znásobit studentovo úsilí a zájem. Po formální stránce je bakalářskou práci možno zpracovávat jako teoretickou (literárně-kompilační doplněnou vlastními závěry), nebo experimentální (literární rešerše a její kritické zhodnocení, návrh experimentů, jejich realizace, získání a diskuse výsledků, zobecnění a závěry).

V teoretické práci student prokazuje svoji schopnost pracovat s dostupnými informačními zdroji (zpracovat literární rešerši včetně jejího kritického zhodnocení a vyvození dalších teoretických závěrů). Tato forma je vhodná zejména pro studenty, kteří se snažili po celou dobu studia proniknout do dané problematiky hlouběji, než byly požadované nároky na složení zkoušek z daného oboru, tedy především pro studenty se sklonem k abstraktnímu myšlení a deduktivním postupům. V experimentální (empirické) práci student shromáždí vedle poznatků získaných studiem odborné literatury (literární rešerše) zejména empirické údaje dosažené vlastním výzkumem, které utřídí, analyzuje, syntetizuje a interpretuje. Tato forma je vlastní spíše pro prakticky zaměřené studenty se sklonem k induktivním postupům, tj. od konkrétních jevů k jejich zobecnění.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/CH2BP_1WBP