CH2MP_4P1S Chemické profesní repetitorium

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Josef Budiš, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (cvičící)
doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Ptáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Pelcová
Rozvrh
St 11:35–13:15 učebna 7
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je:
- rekapitulovat klíčové odborně chemické a didaktické discipliny.
- obnovit či fixovat informace, potřebnét k obhajobě diplomové práce resp. k vykonání státní závěrečné zkoušky z předmětu Chemie s didaktikou.
Osnova
  • 1. Materiálně technické zabezpečení výuky chemie.
  • 2. Aplikace výchovně vzdělávacího systému ve výuce chemie.
  • 3. Možnosti a hranice výukové technologie ve výuce chemie.
  • 4. Systém řízení a rozhodování ve výuce chemie, význam a tvorba pedagogického klimatu.
  • 5. Charakter a strukturace učiva chemie ZŠ.
  • 6. Aktuální organizační formy a metody práce ve výuce chemie.
  • 7. Aplikace vyučovacích zásad ve výuce chemie.
  • 8. Otázka pozornosti a motivace ve výuce chemie.
  • 9. Školní chemický pokus - postavení ve výuce, význam, klasifikace.
  • 10. Problémová metoda ve výuce chemie.
  • 11. Mezipředmětové vztahy a integrační tendence v přírodovědných předmětech.
  • 12. Diagnostika chemické školní práce.
  • 13. Ekologické aktivity ve výuce chemie.
  • 14. Zásady bezpečnosti chemické školní práce.
Literatura
  • BUDIŠ, Josef. Cesta k profilu absolventa učitele chemie na ZŠ. In Profil učitele chemie I. první vydání. Hradec Králové: Pedagogická fakulta UHK. s. 21-27. ISBN 80-7041-856-7. 2002. info
  • BUDIŠ, Josef a Jiří ŠIBOR. Zkušenosti s profesním výcvikem učitelů chemie pro ZŠ. první vydání. Hradec Králové: Pedagogická fakulta UHK. s. 22-29. ISBN 80-7041-856-7. 2002. info
Výukové metody
Seminář, teoretická příprava, skupinová diskuse
Metody hodnocení
Ukončení:Zápočet.
Hodnocení vypracování požádavků dle zadání jednotlivých vyučujících
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.