CJ5_JEX Linguistic Exkursion

Faculty of Education
Spring 2007
Extent and Intensity
0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Rudolf Šrámek, CSc., dr. h.c. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Rudolf Šrámek, CSc., dr. h.c.
Department of Czech Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Luklová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Performing a dialect research in a place preserved territorial dialect.
Syllabus
  • Performing a dialect research in a place preserved territorial dialect.
Literature
  • BALHAR, Jan and Pavel JANČÁK. Český jazykový atlas. Vyd. 1. Praha: Academia, 1997, 507 s. ISBN 8020000135. info
  • BALHAR, Jan and Pavel JANČÁK. Český jazykový atlas. Vyd. 1. Praha: Academia, 1992, 427 s. ISBN 8020000143. info
  • České nářeční texty. Edited by Arnošt Lamprecht - Věra Lamprechtová. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976, 425 s. URL info
  • BĚLIČ, Jaromír. Nástin české dialektologie. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972, 463 s. info
  • KELLNER, Adolf. Úvod do dialektologie. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1954, 113 s. URL info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: exkurze Předpokladem pro získání zápočtu je osobní účast na exkurzi a vypracování písemné práce podle zadané práce při výzkumu v terénu (na základě domluvy s vyučujícím).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 1 den.
The course is also listed under the following terms Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2007/CJ5_JEX