CJKNL_LPRO Česká próza v letech 2000–2010

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
6 hodin. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Miroslav Chocholatý, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Miroslav Chocholatý, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 20. 2. 13:00–15:35 učebna 25, Pá 27. 3. 15:45–18:20 učebna 25
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu bude student schopen: 1. identifikovat hlavní tendence a vrstvy v české próze 21. století, 2. interpretovat vybraná díla současné české prózy, která patří k stěžejním dílům oceňovaných domácí i zahraniční literární kritikou, 3. charakterizovat styl předních českých prozaiků a prozaiček v sledovaném období.
Osnova
  • 1. recepce současné české prózy (pohled na systematizující studie a kritické reflexe klíčových děl), 2. výrazné osobnosti současné české prózy, jejich styl (základní znaky jejich poetik), 3. interpretace vybraných prozaických textů českých autorů, a to v oblasti románové, novelistické a povídkové tvorby.
Výukové metody
Konzultace a seminární cvičení. Během konzultací a seminářů budou studenti rozvíjet své literárněhistorické a literárněvědné znalosti a také interpretační dovednosti, diskuse o problémech současné prózy na základě vlastní samostatné četby.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou k získání zápočtu je aktivní účast při výuce a odevzdání písemné práce: recenze vybraného české románu či povídkového souboru, vydaného knižně po roce 2000.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016.