PdF:CJM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2 - Informace o předmětu
CJM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CJM_VPs2/01: Út 18. 3. 16:40–18:20 učebna 30, Út 29. 4. 16:40–18:20 učebna 30, I. Martinec, B. Vaculík Pravdová
CJM_VPs2/02: Út 11. 3. 16:40–18:20 učebna 41, Út 22. 4. 16:40–18:20 učebna 41, B. Vaculík Pravdová, J. Zítková - Předpoklady
- Omezení zápisu do předmětu: předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 2. Maximální počet studentů v semináři je 20.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura (program PdF, N-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- • skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 2 • prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností • rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb • stanovení dlouhodobých i krátkodobých cílů výuky a vytváření příprav na hodiny • charakteristika pozitivní pracovní atmosféry a aktivit s ní spojených
- Osnova
- • diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek, • skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele, • reflexe zápisů v pedagogickém deníku, • reflexe portfoliových úkolů, • reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 2.
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004, 380 s. ISBN 807178978X. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- Výukové metody
- Skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků.
- Metody hodnocení
- • aktivní účast na výukových blocích, • předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 2) • přípravy na hodiny s reflektivní analýzou, plán dalšího rozvoje
- Informace učitele
- Pokyny na http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=923 Výuka probíhá ve dvouhodinových blocích, třikrát za semestr.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/CJM_VPs2