CL1ZK_MK Medial Culture

Faculty of Education
Autumn 2005
Extent and Intensity
0/0/4. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. David Kroča, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
Department of Czech Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Nataša Vrbová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studijní předmět Mediální kultura je v kombinovaném studiu Učitelství pro 1. stupeň základní školy koncipován jako příspěvek k posílení tzv. mediální gramotnosti učitelů na základní škole. Jeho cílem je především povzbudit zájem budoucích učitelů o studium médií a mediální výchovu. Pokouší se odpovědět na základní otázku, proč se zabývat studiem médií a co je možné tímto studiem získat. Předmět směřuje hlavně k tomu, aby ukázal, jak média fungují, jak vznikají mediální sdělení a jak média ovlivňují život příjemců. Předmět byl aktualizován v souladu s RVP pro ZV (mediální výchova).
Syllabus (in Czech)
  • 1. Tištěná média (odborné časopisy pro učitele, literární časopisy pro děti na 1. stupni základní školy, komunikace s redakcí tištěného média, korektury). 2. Rozhlas (vysílací okruhy veřejnoprávního rozhlasu, soukromé stanice, zpráva jako základní žánr rozhlasového vysílání). 3. Televize (principy televizního zpravodajství, uspořádání mediovaných obsahů, reklama). Elektronická média (CD-ROM, DVD a Internet ve výuce). 4. Účinky médií (význam studia médií pro učitele na 1. stupni základní školy, vliv médií na děti, na rodinný život, vliv mediálního násilí).
Literature
  • BURTON, Graeme and Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001, 391 s. ISBN 80-85947-67-6. info
Assessment methods (in Czech)
Podmínky zápočtu: Vypracování zápočtové práce podle předem vypsaným témat nebo podle vlastního výběru, její úspěšné zvládnutí a odevzdání ve stanoveném termínu. Půjde o krátkou výzkumnou zprávu v rozsahu cca 2 stran v editoru Word při jednoduchém řádkování, která bude odpovídat na konkrétní problémovou otázku, např. Které pořady pro děti ve víkendovém vysílání veřejnoprávní televize lze označit za nejkvalitnější a proč? Které pořady ve vysílání Českého rozhlasu lze doporučit žákům s ohledem na vaše aprobační předměty? Jak vypadá aktuální žánrová skladba vámi sledovaného odborného časopisu? apod.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 4 hodiny.
The course is also listed under the following terms Autumn 2001, Autumn 2002, Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/CL1ZK_MK