Ch4_5V2S Interesting Work in Chemistry

Faculty of Education
Autumn 1999
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Emilie Musilová, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Alena Vozdecká
Prerequisites (in Czech)
Ch4_4P5Z Complex Exam in Chemistry
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • I. Úvodní instrukce k zadání seminárních úkolů kolektivních a individuálních. Problematika zájmové činnosti dětí a mládeže. Význam a cíle zájmové činnosti.
  • II. Institucionální zajištění zájmové přírodovědné činnosti. Metody a formy chemické zájmové činnosti školní i mimoškolní.
  • III - V. Chemické zájmové kroužky. Představení a hodnocení individuálních úkolů: zpracování tematického plánu chemického praktika, pololetního programu chemického zájmového kroužku, scénáře dvouhodinové činnosti chemického kroužku, přípravy na doučovací kroužek, zpracování chemické nástěnky, panelu, výstavky s chemickou tematikou, kalendáře chemiků a chemických objevů, zmapování chemického průmyslu města, regionu apod.
  • VI - VIII. Ostatní formy zájmové činnosti v chemii. Individuální úkoly zaměřené na scénáře organizace chemických soutěží, kvízů, chemických her, výstupů využívajících chemicky zaměřených vtipů, rýmovaček, popěvků, přednesů zajímavých textů z literatury (historické, vědeckofantastické, populární, dětské, zábavné) vztahující se k chemii apod..
  • IX. Exkurze do Centra volného času Lužánky, obsah, formy a metody práce přírodovědných kroužků. Podíl na organizaci a odborné přípravě vybraných kroužků.
  • X. Exkurze do Domu ekologické výchovy Lipka. Podíl na organizaci, odborné přípravě a tvorbě ekologického programu pro vybrané věkové kategorie zájemců.
  • XI - XII. Motivační úkoly v chemii. Představení a hodnocení individuálních úkolů, zpracování chemických tematických celků formou zábavných úloh (chemické doplňovačky, hřebenovky, číselky, křížovky, roháčky, kryptogramy, rébusy, chemické mikrodetektivky, zebry apod.).
  • XIII. Chemická olympiáda, organizace školních, okresních a oblastních, celostátních a mezinárodních kol. Obsahové zaměření CHO jednotlivých kategorií s akcentem na kategorii D ve studijních a praktických částech. Individuální úkol: účast na některém z kol CHO.
  • XIV. Chemické besídky, organizace, obsahové zaměření. Představení a hodnocení individuálních úkolů zaměřených na demonstrační vystoupení založené na efektním pokusu (optimální provedení zpracováno na kartotečním lístku včetně didaktických poznámek).
Literature
  • Holada, K. - Beneš, P.: Zájmová činnost v chemii. SPN, Praha1977.
  • Kostič, Ž.: Mezi hrou a chémiou. Alfa, Bratislava 1970.
  • Kolektiv autorů: Chemická olympiáda. IDM, Praha 1994.
  • Musilová, E. a kol.: Pedagogická praxe posluchačů studia učitelství chemie. MU, Brno 1989.
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/Ch4_5V2S