DAPVZ14 Závěrečná práce

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
10 hodin - individuální konzultace. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vytvoření závěrečné práce, která bude předložena zkušební komisi u závěrečné zkoušky. Závěrečná práce bude zpracována v podobě profesního portfolia. Cílem předmětu je kompletace individuálních učitelských portfolií účastníka/účastnice. Portfolio má obsahovat výsledky práce účastníka/účastnice, tj. výstupy z dosud absolvovaných předmětů během studia DAP- např.: přípravy na vyučovací hodinu, svépomocně zhotovené učební pomůcky, potvrzení z absolvovaných dílčích seminářů/workshopů, sebereflexe účastníka/účastnice aj. V rámci kurzu si účastník/účastnice budou vzájemně svá portfolia (případně vybrané části) připomínkovat a oponovat. Portfolio má mít takovou kvalitu a kvantitu, aby bylo použitelné a co nejvíce užitečné v učitelské praxi na základní škole. Portfolio bude představeno zkušební komisi u závěrečné zkoušky z didaktiky výchovy ke zdraví.
Výstupy z učení
Účastník/účastnice bude po absolvování předmětu schopen/schopna: • analyzovat, sumarizovat a zhodnotit svou pedagogickou, didaktickou, odbornou činnost, • koncipovat své profesní portfolio, • vyhledávat, tvořit analyzovat a kriticky hodnotit výukové materiály, • předložit portfolio v adekvátní grafické úpravě.
Osnova
  • - sběr a příprava podkladů pro portfolio, - práce s obrazovými a textovými informacemi (analýza a výběr), - příprava grafického řešení portfolia, - vytvoření tiskového portfolia (tisková a předtisková příprava), - výběr materiálů pro tisk a samotný tisk portfolia.
Literatura
    povinná literatura
  • TRUDA, J. Profesní portfolio učitele. Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-62-0. Dostupné z www: https://www.nuov.cz/ae/profesni-portfolio-ucitele
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. MŠMT, 2023
  • Standardy pro základní vzdělávání - výchova ke zdraví. 2013
  • Metodické komentáře a úlohy ke Standardům základního vzdělávání - výchova ke zdraví
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 24 s. ISBN 978-80-210-9581-6. Čítárna Munispace info
    doporučená literatura
  • PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou webinářů a samostatné práce.
Metody hodnocení
Účastník/účastnice konzultuje během studia obsah portfolia s vyučujícími a diskutuje o jeho obsahu s ostatními účastníky/účastnicemi. Rozsah portfolia není přesně stanoven, je však požadována profesionální grafická úprava, portfolio je předkládáno v tištěné podobě a je odevzdáváno přímo zkušební komisi. Po ukončení zkoušky je vráceno autorům.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/DAPVZ14