DI3MK_EPP1 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 1

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
8. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Mgr. Miroslava Černá (přednášející)
doc. JUDr. Ing. Oldřich Tvrdoň, CSc. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh
Pá 23. 9. 13:00–14:20 učebna 32, Pá 11. 11. 10:10–12:10 učebna 32, Pá 9. 12. 10:10–12:10 učebna 32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět prohlubuje poznatky získané v bakalářském stupni studia v rámci Nauky o podniku (rozvíjí témata inovace, výroba a odbyt) a v rámci předmětu Základy managementu (cíle a nástroje marketingu). Cílem předmětu je přiblížit studentům úkoly marketingové komunikace, techniky marketingového výzkumu a význam marketingových informací pro řízení podniku. Na to navazuje druhý tématický celek – podniková logistika, která již neřeší otázky Proč a Co vyrábět, ale spíše otázku Jak – jak efektivně řídit hmotné i nehmotné toky v podniku.
Osnova
  • Obsahové zaměření… 1. Systémový pohled na podnik. 2. Vývoj strategického řízení a jeho cíle. 3. Obsah marketingové komunikace. 4. Základní komunikační modely. 5. Nástroje marketingové komunikace. 6. Marketingový výzkum jako předpoklad poznání potřeb zákazníků. 7. Typy výzkumů a jejich metody. 8. Společenské a ekologické aspekty marketingu a podnikání obecně. 9. Logistika jako průřezová činnost v podniku a její cíle. 10. Logistika v oblasti nákupu a výroby. 11. Distribuční logistika. 12. Personální management 13. Finanční řízení a rozhodování v podniku 14. Řízení dodavatelských řetězců. 15. Řízení vztahů se zákazníky 16. Vývoj využití počítačů v podnicích
Literatura
    povinná literatura
  • LAMBERT, D., STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika . Příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN: 80-7226-221-1.
  • PELSMACKER, P. D. GEUENS, M., BERGH, J. V. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN: 80-247-0254-1.
Výukové metody
přednáška, seminář,projekt
Metody hodnocení
Zpracování případové studie dle zadání v rozsahu 3 4 stran. Studii obhájí při zkoušce.
Informace učitele
Doc. Tvrdoň
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Specializace - strojírentství.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013.