DI3MK_EPP2 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 2

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/.8. 10. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. JUDr. Ing. Oldřich Tvrdoň, CSc. (přednášející)
Mgr. Bc. Pavla Dvořáková (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 25. 2. 15:10–16:30 učebna 7, Pá 2. 3. 10:10–12:10 učebna 3, So 10. 3. 13:00–14:20 učebna 7, Pá 16. 3. 10:10–12:10 učebna 3
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Ekonomika a řízení podniku II je druhý ze tří tématicky na sebe navazujících předmětů. Předmět prohlubuje poznatky získané v bakalářském stupni studia v rámci Nauky o podniku (rozvíjí témata inovace, výroba a odbyt) a v rámci předmětu Základy managementu (cíle a nástroje marketingu). Cílem předmětu je přiblížit studentům úkoly marketingové komunikace, techniky marketingového výzkumu a význam marketingových informací pro řízení podniku. Na to navazuje druhý tématický celek – podniková logistika, která již neřeší otázky Proč a Co vyrábět, ale spíše otázku Jak – jak efektivně řídit hmotné i nehmotné toky v podniku.
Osnova
  • 1. Obsah marketingové komunikace. 2. Základní komunikační modely. 3. Nástroje marketingové komunikace. 4. Marketingový výzkum jako předpoklad poznání potřeb zákazníků. 5. Typy výzkumů a jejich metody. 6. Společenské a ekologické aspekty marketingu a podnikání obecně. 7. Logistika jako průřezová činnost v podniku a její cíle. 8. Logistika v oblasti nákupu a výroby. 9. Distribuční logistika. 10. Řízení dodavatelských řetězců.
Literatura
    povinná literatura
  • PELSMACKER, P. D. GEUENS, M., BERGH, J. V. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN: 8024702541.
  • Základní: LAMBERT, D., STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika : příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN: 8072262211
Výukové metody
přednáška
Metody hodnocení
písemné testy
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Specializace - strojírentství.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014.