DT2RC_3UDM Tvorba a užití didaktických medií

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
13/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Předpoklady
Cílem předmětu je praktická aplikace základních pedagogických, psychologických, technických a kompozičních pravidel při konstrukci výchovně-vzdělávacích programů pro ICT a využití těchto technologií v pedagogické komunikaci.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Aplikace pedagogických a psychologických aspektů statického didaktického zobrazení v digitální fotografii Aplikace pedagogických a psychologických aspektů dynamického didaktického zobrazení v digitálním videozáznamu Aplikace pedagogických a psychologických aspektů v multimediích výchovně-vzdělávacího charakteru
Osnova
  • Pedagog v informační a komunikační společnosti Historický pohled na didaktickou techniku Nová didaktická média Didaktické technologie a média Učitel a statická projekce Internetové multimediální aplikace Videosystémy a počítač Tvorba prezentací a agenda ve škole Materiální a finanční zabezpečení
Literatura
  • Konupčík, Pavel - Kryzan, Otto. Multimediální cvičení z didaktických technologií. 1. vyd. PdF MU v Brně, 2004. info
  • Viz informace učitele
Metody hodnocení
Způsob ukončení: zápočet Podmínky: a/ účast b/ odevzdání vybraného úkolu
Informace učitele
Literatura: Konupčík, Pavel - Kryzan, Otto. Multimediální cvičení z didaktických technologií. 1. vyd. PdF MU v Brně, 2004. info Konupčík, P. Didaktické technologie pro učitele. Brno MU, 2002. Slavík, J a kol. Počítač jako pomocník učitele. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5. Stojan, M. a kol. Informační technologie I.díl. Brno: MU, 1993. ISBN 80-210-0798-2. Kukučka, J. Internet. Brno: CCB s.r.o, 2000. Landgraf, M. Stavy vědomí. Praha: Galaxy, 2000. Rambousek, V. Technické výukové předměty. Praha:SPN, 1989.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020.