DTMi_DV2P Methodology - Practical Education 2

Faculty of Education
Autumn 1999
Extent and Intensity
0/0/30. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslav Čadílek (lecturer)
Ing. Pavla Stejskalová (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslav Čadílek
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 80 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/80, only registered: 0/80, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/80
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Osnova (část 2) 6. Systémy praktického vyučování - vývoj systémů PV - rozbor a hodnocení základních systémů PV 7. Cíle vzdělávání v praktickém vyučování - pojetí učebního (studijního) oboru - stanovení pedagogických cílů v PV - vymezování výcvikových a výchovných cílů 8. Obsah praktického vyučování - učební dokumenty (charakteristika učebního - studijního oboru, profil absolventa, učební plán, učební osnovy - výběr učiva podle obsahu pracovní činnosti v oboru - složky učiva a jejich funkce, členění pracovního procesu a didaktické členění obsahu učiva - diferenciace učiva, základní a rozšiřující učivo - výstavba obsahu učiva PV - modernizace obsahu učiva 9. Vyučovací prostředky praktického vyučování - nemateriální prostředky PV, organizační opatření, organizační formy, a metody (jejich uplatnění v jednotlivých formách výuky) - materiální prostředky - výrobní prostředky a předměty, didaktické materiální prostředky - faktory ovlivňující volbu vyučovacích prostředků 10. Výchova k bezpečné práci a ochraně zdraví, výchova k péči o životní prostředí - uplatnění vhodných metod a volba materiálních didaktických prostředků 11. Hodnocení v odborném výcviku - hodnocení výsledků dosahovaných žáky - způsoby - hodnocení dílčích výsledků, souborných prací, cvičných a produktivních prací - zadávání kontrolních prací a jejich hodnocení 12. Vedení pedagogické dokumentace - rozpisy učiva (plány tématické, koordinační a přeřazovací) - evidence PV (deník evidence) - příprava MOV a UP na výuku 13. Odborná praxe žáků - časový plán zařazení a rozmístění žáků na pracovištích, jejich střídání - činnost mistrů a instruktorů 14. Závěrečné a maturitní zkoušky - obsah a organizace - metodická a materiální příprava zkoušek 15. Adaptace absolventů na nových pracovištích - sledování jejich uplatnění - zpětná vazba pro zkvalitňování práce v SOU a SOŠ 16. Metodika výuky odborného výcviku a praxe příslušného oboru - rozbor vybraného učiva PV podle osnov - rozpracování tématického celku (tématu) na základě didaktické analýzy - volba vhodných vyučovacích metod, forem a materiálních prostředků - postup a obsah metodické a materiální přípravy mistra -
Literature
  • STOJAN, Mojmír and Miroslav ČADÍLEK. Vademecum. In Průvodce doplňujícím pedagogickým studiem mistrů. Vydání 1. Brno: Masarykova univerzita, 1999, p. 1-65. ISBN 80-210-2123-3. info
  • ČADÍLEK, Miroslav. Didaktika odborného výcviku technických oborů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1993, 131 s. ISBN 80-210-0519-X. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: konzultace
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Note related to how often the course is taught: konzultace/30 hodin.
Information on the extent and intensity of the course: 30 hod/ semestr.
The course is also listed under the following terms Autumn 2000.
  • Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/DTMi_DV2P